Hjelp. Bilen stopper etter 2 sek.

Anbefalte innlegg

Har en A6 2,5 tdi som stopper med en gang jeg starter den. Kommer akkurat opp på tomgangsturtall så dauer den. Er det noen form for choke/kaldstart på dieselpumpen som kan være defekt?

Hvis jeg gir gass med en gang, kommer jeg liksom forbi dette "punktet" hvor bilen dauer, og da går den. Men da må jeg altså ruse motoren.

Noen ideer?

 

Mvh

 

Odd Erik

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tett dieselfilter eller lignende?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tett dieselfilter eller lignende?

 

Nei det er nettopp byttet. Nå hjelper det ikke å ruse heller, Dauer uansett. Måtte innom Møller og lese av feilkoder i dag ( når jeg endelig fikk den til å gå) og de sa det var en feilkode på nøkkelen. Sa at jeg måtte prøve en annen nøkkel. Prøvde det, men til ingen nytte. Så da er det vel tenningslåsen/startsperren??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei det er nettopp byttet. Nå hjelper det ikke å ruse heller, Dauer uansett. Måtte innom Møller og lese av feilkoder i dag ( når jeg endelig fikk den til å gå) og de sa det var en feilkode på nøkkelen. Sa at jeg måtte prøve en annen nøkkel. Prøvde det, men til ingen nytte. Så da er det vel tenningslåsen/startsperren??

 

Du har vel ikke fått lagd en uoriginal kopi av nøkkelen som du bruker?

En kompis av meg tenkte ikke over startsperra å de greiene der så han fikk kopiert en "uoriginal" nøkkel. Til han så stoppa bilen etter bare noen sekunder.

 

Hvis ikke så kan det være muligheter for at det er noe kluss med startsperra, dårlig kontakt kanskje i mellom nøkkelen og tenningslåsen?!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har bare originale nøkler, men det er litt korrosjon på 2 av de. Men jeg har en nøkkel som ser helt ny ut og den virker ikke heller. Kan det hjelpe å smøre? Får prøve i morgen uansett.

Noen som vet hvordan startsperren virker? er det mekanisk når man stikker inn nøkkelen, eller gir den fra seg et signal?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.