Hvilken sensor er dette. Ekstra park.sensor fremme på frontfanger??

Anbefalte innlegg

Driver å ser på en golf.

På denne har jeg lagt til merke at det er en sensor på hver side av frontfangeren som er i tillegg til standard park.sensorene.

Lurer fælt på hva denne gjør? Er det en del av park.sensor opplegget?

Har spurt selger hva det er, og om han har park.assistent på bilen. Men det hevder han at han ikke har...

Legger ved et bilde.

Dei grønne ringene er jo standard park.sensorer, men hva er sensoren i den røde ringen??

frontgolf.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Parkeringsassistent ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Parkeringsassistent ?

Ja, park.assistent / PDC / Park Pilot osv... (har ikke helt sjønnt forskjellen på desse enda?)

Det er det jeg tror det er, men som selger sier at han ikke har... :P

Ser ut som han har en RCD 310 i dasjen også...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har de på min Passat og det er pga lukeparkeringsassistenten.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

okay, men hvordan fungere dette egentlig?

Vises dette i kjørecomputeren da eller vises alt i den lille skjermen på RCD310´en?

Det er vel ikke sånn at rattet går av seg selv?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det er en liten knapp med illustrajon av et ratt på så er det parkassist. Da parkerer bilen av seg selv (bilen snur rattet selv).

Har du link til bilen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vanskelig å se på det bildet, men det ser litt sånn ut. Du hadde ikke hatt de sensorene ellers. Den viser ikke på spilleren når det er aktivt, kun i fis.

Man må kjøre under 20km/t og langs biler der du vil lukeparkere, trykke på knappen som kommer det opp noe i fis, så bare kjører man sakte langs plassene så sier den fra om lommen er stor nok, hvis den er det så ber den deg sette bilen i revers.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel normalt med sensorer på sidene foran selv om det ikke er assistent? En Vito jeg kjørte på jobb hadde også sensorer på sidene foran, og der var det definitivt ikke assistent.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

4 sensorer er varslere, 6 sensorer er lukeparkeringsassistent

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spurte han selgeren enda en gang om det ikke var park.assistent på den siden han hadde desse ekstra sensorene..

Men han hevdet hardbarket på at det ikke var det på denne.. :P Kun varsling fremme og bake. Så ikke vet jeg.. ?!

Men uansett. Har kjøpt meg en annen golf nå som har akkurat samme sensorene. Den har i alle fall parkeringsassistent. Har en liten knapp nede ved girstanga som viser et lite ratt som en trykker på for å aktivere den. Da kommer det opp i kjørekomputeren et bilde av bilen og hva en skal gjøre. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ETKA sier PR-kode 7X5 Paralell parking assistant på det skiltnr. Går ut ifra at dette er lukeparkeringsassistenten :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.