Godkjenne 8x17 ET30 på Golf 3?

Anbefalte innlegg

Finnes det papirer på dette? Langt fra noen ekstrem dim, men alikevel rett utenfor grensa for hva som går uten å trenge godkjenning (16mm sporvidde-endring der 15mm er grensa).

 

Gjelder Rotiform NUE dette, men så lenge dimensjonen finnes papirer på (8x17 ET30) så er det vel vilkårlig hvilket merke felgene er? Er vel ikke noe å gamble på at BT skal bruke "skjønn" for å gå god for 0,5mm pr side ;) Kan være fali det....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Garantert ikke til hjelp, men min mk3 gti er godkjent med 8x17 et35. Jeg må i grunn si at jeg tviler litt på om et30 blir godkjent, tror felgene kommer for langt ut til at bt gutta synest dette er ok. Men for all del, kan jo hende det går.

 

Min er godkjent med 215/40 dekk (kunne velge mellom 205/40 og 215/40), og med "brede" 215 subber det fort bak med 60/40 sett. Derfor min spekulasjon om at et30 er "fy-fy"

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I de oversiktene jeg har sett står Golf 3 oppført med 38 i innpress som standard, og innenfor grensene (7,5mm pr side) blir det da ET30,5 til ET45,5 som godkjent. Men i vognkortet mitt står dette:

20130418_200756_zps64102912.jpg

 

min innpress 35mm. Er da 35mm tallet man går ut i fra på denne? Eller er ET35 absolutt minimum? Har ikke noen andre vognkort for hånden å sammenligne med, men er det oppgitt innpress som minimum, eller standard? Med 35 mm pluss/minus 7,5pr side så tilsvarer dette da ET27,5 til ET 42,5 (eller 28 til 42 for å runde av i rett retning slik at det ikke overstiger verken opp eller ned), og ET30 går uten videre godkjenning? Ikke helt klok på dette.

 

Dekkene er forøvrig 195/40-17, som er 1,8 prosent større enn originaldim på 185/60-14, mot 4,5 prosent større for 215/40-17

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis de kan gå ut i fra dette, så må jeg si du er heldig :)

Jeg hørte i fjor om mulighetene om å ha på et30 siden jeg har et38. Men han ville at jeg skulle følge 7,5 regelen

 

Er det mulig at innpresset i vognkortet kan være gitt utifra hvem felger bilen ble levert med...(kanskje ved import)? eller hvis det har tidligere vært godkjent og omskrivd nye dimensjoner i disse feltene i vognkortet

 

Golf 3 ble levert med felger med forskjellig innpress, dog ikke med ET30

http://www.whichwheels.co.uk/car/vw/golf/

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må også tenke på at det er regler for skjerming av hjul. Som sagt tidligere, godt mulig det går, men jeg tviler litt. Kan ta bilde av min hvis du vil, så kan du se hvor "mye" det er å gå på. Som på de fleste biler, er det bedre plass bak enn foran.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Står en Golf 3 med 8x17 et 35 med 205/40 på tunet her, nevøen min i nabohuset har en sånn (uten breddere) så bilde trengs ikke for min del :) Vet hvor mye det bygget ut :)

 

Men om dere med Golf 3 kan sjekke vognkortet så hadde det vært interessant! Står det min. innpress der? eller std.innpress?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.