Anbefalte innlegg

RS-biler er vel for kjedelige for pokal 8) heheheh

 

Er ikke så lett å bli klok på dømminga når det brukes forskjellige dommere hver gang, men det er vel kanskje litt av poenget. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ihvertfall at jeg ikke har mindre lyst på BLQ felger nå ! :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå skal ikke jeg blande meg i dømingen av biler når jeg ikke var der engang. Men som nevnt har flere av oss som har arransjert utstillinger opptil flere ti tals ganger kommet til den konklusjonen at det er best å sirkulere på domere. Folk har forskjellig smak og hvis samme dommere går igjen treff etter treff vil det somregel alltid ende med at de samme bilene som de dommerne liker får premiene. Så jeg ser bare possetivt på det at dommere sirkuleres. Noen liker morra mens andre liker dattra. På denne måten må alle strekke seg litt lenger og gjøre nye ting og være ekstra flid med bilene sine for å vinne. Regner med de fleste er enige i at det blir kjedelig hvis samme topp 5 VW og Audi stikker av med premier hver gang:)

 

Vil avslutte med å si topp at så mange tydelig vis tok turen og jeg er lei meg for at jeg ikke fikk komme. Men jeg var i konfirmasjon i dag så kunne nesten ikke ta turen og droppe den:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå skal ikke jeg blande meg i dømingen av biler når jeg ikke var der engang. Men som nevnt har flere av oss som har arransjert utstillinger opptil flere ti tals ganger kommet til den konklusjonen at det er best å sirkulere på domere. Folk har forskjellig smak og hvis samme dommere går igjen treff etter treff vil det somregel alltid ende med at de samme bilene som de dommerne liker får premiene. Så jeg ser bare possetivt på det at dommere sirkuleres. Noen liker morra mens andre liker dattra. På denne måten må alle strekke seg litt lenger og gjøre nye ting og være ekstra flid med bilene sine for å vinne. Regner med de fleste er enige i at det blir kjedelig hvis samme topp 5 VW og Audi stikker av med premier hver gang:)

 

Vil avslutte med å si topp at så mange tydelig vis tok turen og jeg er lei meg for at jeg ikke fikk komme. Men jeg var i konfirmasjon i dag så kunne nesten ikke ta turen og droppe den:)

 

Er helt enig at det er bra å sirkulere på dommere, så nye får lov å hevde seg også. Men føler det kanskje mangler en liste med "kriterier" som dommerne må følge sånn at det i det minste blir litt kontinuitet i dømmingen. Dette er sikkert tatt opp før. Dette vil også hjelpe i eventuelle diskusjoner senere. :)

 

Jeg har stillt ut litt forskjellige biler i VACN sammenheng, men den første bilen jeg har fått pokal for er den jeg har gjort minst

med, ironisk nok. Så jeg forstår de som kommenterer her som ikke har fått pokal denne gangen, men har biler som definitivt fortjener anerkjennelse for bra gjennomført bygg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå tråkker jeg garantert på noen tær, men den lista di blir fort seende slik ut (og dermed favne om en andel av bilene i klubben, mens øvrigheta har null mulighet til å være på pallen fordi de ikke har gjort de "riktige" tingene i hht. lista):

 

- Senk - luft/coils (lavt) - check

- Felger - dyre - check

- Detailed - (siden ratlooker ikke er like hipt i år) - check

 

= premie!

 

Dette er satt på spissen, men poenget er: hvordan kan man sette opp kriterier for hva som er bra? Jeg liker å tenke at om man kjøper et gammelt vrak for så å lage en bil verdig for utstilling så bør det belønnes, men om resultatet er som tatt ut fra F&F så er det kanskje ikke en pokalsanker allikevel?

Det er nok en realitet at gjerne nyere biler med senk, felger og xenonmatch i grøftelysa står for en stor andel av oppmøtet og dertil ofte havner blant vinnerne, men om det er det dommerne liker så er jo det helt greit...?

 

Jeg synes det er topp med alt fra klubbmedlemmer til den lokale hekleforeningen som dommere - er samme person/bil på pallen hver gang så er det en bil som rett å slett er riktig utført sett fra dommernes perspektiv, og er det ulik på pallen hver gang ser man at "styrken" ligger i mangfoldet. Vi bygger vel bil for vår egen del, ikke alle andre? :) pokal er eventuelt en bekreftelse på at der og da var det noen som likte bilen din..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg kommenterte ikke fordi ikke jeg fikk pokal, men jeg skjønner ikke hva dem ser etter :P samme med cars and coffee i tønsberg for litt siden også

har flere kompiser med gjennomførte biler, men det er det ingen som "ser"

 

tydeligvis senk&subb som er gromt om dagen :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå tråkker jeg garantert på noen tær, men den lista di blir fort seende slik ut (og dermed favne om en andel av bilene i klubben, mens øvrigheta har null mulighet til å være på pallen fordi de ikke har gjort de "riktige" tingene i hht. lista):

 

- Senk - luft/coils (lavt) - check

- Felger - dyre - check

- Detailed - (siden ratlooker ikke er like hipt i år) - check

 

= premie!

 

Dette er satt på spissen, men poenget er: hvordan kan man sette opp kriterier for hva som er bra? Jeg liker å tenke at om man kjøper et gammelt vrak for så å lage en bil verdig for utstilling så bør det belønnes, men om resultatet er som tatt ut fra F&F så er det kanskje ikke en pokalsanker allikevel?

Det er nok en realitet at gjerne nyere biler med senk, felger og xenonmatch i grøftelysa står for en stor andel av oppmøtet og dertil ofte havner blant vinnerne, men om det er det dommerne liker så er jo det helt greit...?

 

Jeg synes det er topp med alt fra klubbmedlemmer til den lokale hekleforeningen som dommere - er samme person/bil på pallen hver gang så er det en bil som rett å slett er riktig utført sett fra dommernes perspektiv, og er det ulik på pallen hver gang ser man at "styrken" ligger i mangfoldet. Vi gjør vel det vi gjør med bilen for å gjøre oss selv glade og fornøyde, ikke alle andre? :) pokal er eventuelt en bekreftelse på at der og da var det noen som likte bilen din..

 

Poenget mitt er at det kan godt være en generell "guideline" som gjør det litt lettere for dommere å vite hvilke kriterier som skal ses på, noe som vil hindre diskusjoner, som dette, i ettertid. Det trenger ikke være så konkret som de du nevner der.

 

Det er ikke uvanlig at når man roper opp vinnerne så nevnes det også hvorfor de ble valgt. :)

 

For min del veier det tyngre at man har gjort noe med bilen sin, noe for å sette sitt eget preg på den, en at man har kjøpt en kul bil som var ferdig fra fabrikk feks.

 

Jeg tenker på litt mer generelle kriterier som feks:

 

jeg kommenterte ikke fordi ikke jeg fikk pokal, men jeg skjønner ikke hva dem ser etter :P samme med cars and coffee i tønsberg for litt siden også

har flere kompiser med gjennomførte biler, men det er det ingen som "ser"

 

tydeligvis senk&subb som er gromt om dagen :P

 

Fordelen og ulempen med nye dommere hver gang.

 

Sist vårmønstring på hadeland var det strøkne klassikere som vant, om jeg ikke husker riktig. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har en del innspill på dette som jeg håper de i styre ser. Jeg klager ikke over de avgjørelsene som dommerne har nå, men jeg har noen innspill.

Jeg synes at dommerne bør se hva som er gjort av EIEREN og ikke av fabrikken i tyskland. Jeg lever litt med "Built and not bought" altså jeg synes at nye gromme rs,s osv biler er fine de.

Men de er jo kjøpt sånn. Jeg liker at folk modifiserer bilene slik EIEREN vil og kanskje dette blir belønnet med en pokal. F.eks golf 2 med vr6, dette er det jo mange som har gjort men det er et eksempel.

 

Jeg synes nytenking og gjennomførte detaljer bør belønnet. Vi kan også gjøre som de gjør på SAAB treff (ja SAAB!) De deler ut lapper til alle som kommer på treff som de skriver ned hvilken bil nr de bil stemme på.

På denne måten kan man kåre en "people's choice"

 

Jeg håper ikke jeg henger ut noen nå, for det er ikke det som var meningen. Jeg ønsker kun at de som har gjort en god innsats skal bli belønnet.

Jeg har aldri stillt ut en bil (det kommer!) så dette innlegget kommer ikke av missnøye fordi jeg ikke har fått pokal :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har en del innspill på dette som jeg håper de i styre ser. Jeg klager ikke over de avgjørelsene som dommerne har nå, men jeg har noen innspill.

Jeg synes at dommerne bør se hva som er gjort av EIEREN og ikke av fabrikken i tyskland. Jeg lever litt med "Built and not bought" altså jeg synes at nye gromme rs,s osv biler er fine de.

Men de er jo kjøpt sånn. Jeg liker at folk modifiserer bilene slik EIEREN vil og kanskje dette blir belønnet med en pokal. F.eks golf 2 med vr6, dette er det jo mange som har gjort men det er et eksempel.

 

Jeg synes nytenking og gjennomførte detaljer bør belønnet. Vi kan også gjøre som de gjør på SAAB treff (ja SAAB!) De deler ut lapper til alle som kommer på treff som de skriver ned hvilken bil nr de bil stemme på.

På denne måten kan man kåre en "people's choice"

 

Jeg håper ikke jeg henger ut noen nå, for det er ikke det som var meningen. Jeg ønsker kun at de som har gjort en god innsats skal bli belønnet.

Jeg har aldri stillt ut en bil (det kommer!) så dette innlegget kommer ikke av missnøye fordi jeg ikke har fått pokal :)

 

Cars and Coffee i tønsberg hadde P.C men det blei brått favorisering med venner

 

kommer det en enslig bil fra halden til hadeland, så er det nok liten sannsynlighet for at han blir PC, om en hadelending har med vennegjengen sin (grovt satt på spissen)

 

Og når du sier Built not bought, en ombygd audi 80 er grommere enn en org rs2? a4/golf med senk og felger finner du jo OVERALT, en gammal strøken RS2 er det mye mindre av, og mye bedre å hvile øya på, mener nå jeg

 

selv om det er fra fabrikk, så stiller ikke a3, a4, a5, a6 osv i samme klasse som rs3 rs4 rs5 rs6 vel?!

 

men det er godt man har forskjellige meninger her, artig å lese andres syn på ting

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

PC pleier det å være på hovedtreffene men på de lokale treffene er det lokallaget som bestemmer hva som skal premieres. Anngående buildt not bought så blir det rett og slett formye forlangt at dommere skal vite alt om alle modeller. På utstillerlappene så skriver utstillere på hva som er gjort og ikke med bilene. Som dommer må man da se på disse tingene, passformer, helhet, inovasjon, nyskapning, ting som skiller seg ut, etc etc. Listen er VELDIG lang. Så det er utstillere sin jobb å skrive ned hva som er gjort. Man kan ikke forvente at en dommer som kjører VW (VW eiere dømmer Audi og motsatt) skal vite alt om ett annet merke og modell enn han selv kjører. Så ikke alltid domerne ser hva som er gjort heller. Derfor er det ekstremt viktig å fylle ut disse lappene med info om bilen. Når jeg ser på en eks 2 Golf 6 som jeg ikke vet noen ting om på ett treff som står side om side i en utstilling og ingen fyller inn lappene ser jeg Lakk, felger og senk. Jeg ser ikke detaljer som er org eller modda da jeg rett og slett ikke vet hva som er hva.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Å komme fram til en premiering hvor alle er fornøyd med er ingen lett oppgave, om ikke umulig.

Dette er jo et hett tema som har blitt diskutert sikkert 100vis av ganger før.

Det har vært mange forslag på forskjellige ting når det kommer til premiering og dømming.

Noe har fungert bra andre ting ikke.

 

People's choice er som nevnt over her kanskje mer aktuelt på hovedtreffene da oppmøtet er mye mer variert en kontra på lokal treffene.

Her har vi istedet ofte gjort det slik at der det er mulig vil andre gi en egen pris. (Møller blant annet) noe som har fungert bra.

Det har vært jobbet med dette med "kameratskap" når det kommer til premiering, derav at vi ønsker at forskjellige litt mer tilfeldige folk vil stille opp som dommere, noe som ikke har vært lett da interessen for å dømme blant opp møtte har vært relativ lav.

 

Som jeg begynte med så skal det mye til for at alle skal bli fornøyd da folk har såpass forskjellig smak, noe som i mine øyne er bra!

hadde jo vært utrolig kjedelig hvis alle synes det samme.. da hadde vi hatt veldig mange like biler i klubben..

Det skal også sies at nivået generelt i klubben er såpass høyt at det å velge ut 3 eller 5 biler i hver klasse ofte ikke er lett..

 

Når jeg først er inne på 3 og 5 biler så varierer jo dette litt fra treff til treff hvor mange premier som deles ut da noen treff pleier og ha flere deltagere en andre

jeg ser helt klart logikken at mange synes fort 5 premier på små treff kan bli mye da mange mener at "da får alle premie" men jeg synes nå at antall deltagere på de lokale treffene, ihvertfall på Østlandet har hatt såpass mange oppmøtte at 5premier kontra 3 kanskje ikke er en dårlig ide?

 

Dette er fordi jeg vil tro at vi har enkelte biler i klubben som holder et såpass høyt nivå samt er veldig aktive på treff slik at disse blir veldig ofte premiert, og så klart er dette helt riktig, spesielle biler som er som er nye fortjener jo klart å få premier for dette, men jeg føler da kanskje at om det brukes 5 premier så har du kanskje litt mer muligheter for å variere på hvem som blir premiert, da la oss si at du har 2 veldig spesielle biler på et treff som er aktive på de aller fleste, ja de fortjener å få premien da men så har vi kanskje 20 andre som ligger på et høyt nivå som også kan være helt strøkne biler men som er litt mer "vanlige" biler igjen. Da føler jeg personlig at med 5 premier så er det større mulighet for at disse andre bilene blir "rotert" litt på da det er smaken til de som er dommere akkurat den dagen som vil bestemme. Dette er bare min personlig mening og har ingen forbindelse med mitt verv i klubben i dag.

 

Men ja igjen å få alle fornøyde er ingen lett jobb..

men lokallagene rundt om kring er alltids åpen for synspunkter og forslag..

har du forslag til et premie system, hva som kan bli en egen premie osv osv.. send en melding til en av de som sitter i lokallag styret for ditt område så vil vi så klart se på dette og drøfte forslaget inn i styret igjen. Vi er kjempe glade for forslag som kan gjøre treffene bedre! Har du forslag til aktiviteter osv? ta kontakt da vel!

 

Men ja, det er utrolig mange fine biler i klubben som fortjener å bli premiert, men det er ingen lett oppgave å velge ut 3-5 biler..

da er det opp til eierne av bilene å få presentert bilen sin på best mulig måte!

skriv gjerne litt utfyllende om hva som er gjort med bilen!

som nevnt ovenfor her er det ofte at det blir vw folk som dømmer audi og motsatt, da er informasjon på bilen veldig nødvendig for de som ikke er kjent med de forskjellige modellene.

 

Til slutt så vil jeg bare nevne på at dette spesifikke treffet ble tatt litt på sparket, så det er mulig at Hadeland sitt lokallag ble tatt litt på senga her og kanskje ville gjort ting litt annerledes om det var mer tid til planleggingen av treffet? Dette skal jeg ikke uttale meg noe om da jeg har 0 peiling på hva de har jobbet med osv, men det er nå bare en tanke..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På dette aktuelle treffet var det kun huket av på lappen for klassene, motor, stereo, VW eller Audi, altså ingen mulighet for å kunne skrive hva som var gjort etc.

 

Været gjorde også sitt til at det var veldig få som orket å tørke over bilene sine og gjøre de best mulig til bedømming, var ingen som sto med panseret oppe. Ergo ble bedømming kun gjort basert på utvendig utseende og ikke noe mer, sikkert noe som var bidragsytende til at biler som var veldig strøkne innvendig eller i motor ikke ble sett så nøye på.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Cars and Coffee i tønsberg hadde P.C men det blei brått favorisering med venner

 

kommer det en enslig bil fra halden til hadeland, så er det nok liten sannsynlighet for at han blir PC, om en hadelending har med vennegjengen sin (grovt satt på spissen)

 

Og når du sier Built not bought, en ombygd audi 80 er grommere enn en org rs2? a4/golf med senk og felger finner du jo OVERALT, en gammal strøken RS2 er det mye mindre av, og mye bedre å hvile øya på, mener nå jeg

 

selv om det er fra fabrikk, så stiller ikke a3, a4, a5, a6 osv i samme klasse som rs3 rs4 rs5 rs6 vel?!

 

men det er godt man har forskjellige meninger her, artig å lese andres syn på ting

 

I mine øyne så stiller en A4 som det er gjort mye med etter at den ble levert fra fabrikk sterkere en dønn org S4 eller RS4, men er det gjort like mye med S4n eller RS4n som A4n da stiller nok S/RS bilen litt sterkere pga et grommere utgangspunkt.

 

Det er bare min mening, men det er som er genialt med å ha nye dommere hver gang, forskjellig meninger som er basis for bedømmingen. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilke biler vant premie i år da? Gøy å lese at det er samme goe gammle diskusjon om hvorfor folk som har gjort "lite" med bilene sine "alltid" vinner pokal. Er jo engang slik at man som dommer må se på hvor bra ting passer sammen og hvor bra det er gjennomført i henhold til kvalitet og passform på ting. Blir for dumt at man skal få pokal bare fordi man har klistra på masse ebay styling på bilen, uten å tenke på passform og hvor gjennomført det faktisk ser ut :) Da er det jo bedre at en bil hvor eier faktisk har gjort små ting og fått løftet helhetsintrykket betraktelig fra en original bil, vinner premie. Fremfor en som har tapetsert bilen med ting som ikke passer inn og rett og slett har slurvet med montering av styling osv :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilke biler vant premie i år da? Gøy å lese at det er samme goe gammle diskusjon om hvorfor folk som har gjort "lite" med bilene sine "alltid" vinner pokal. Er jo engang slik at man som dommer må se på hvor bra ting passer sammen og hvor bra det er gjennomført i henhold til kvalitet og passform på ting. Blir for dumt at man skal få pokal bare fordi man har klistra på masse ebay styling på bilen, uten å tenke på passform og hvor gjennomført det faktisk ser ut :) Da er det jo bedre at en bil hvor eier faktisk har gjort små ting og fått løftet helhetsintrykket betraktelig fra en original bil, vinner premie. Fremfor en som har tapetsert bilen med ting som ikke passer inn og rett og slett har slurvet med montering av styling osv :)

 

Som jeg skrev over her så fikk jeg ikke med meg hvilke biler som vant, det ble bare lest opp navnet på eierne, Audien min fikk 1. plass i audi klassen ihvertfall, resten må nesten arrangør svar på. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det skal også sies at på dette treffet så fikk vi ingen lapp hvor vi fyllte ut hva som var gjort utover det originale.

 

Uansett, jeg drar i all hovedsak på treff for å se på andre sine biler og snakke med likesinnede :)

Om jeg ikke får pokal så bryr deg meg ingenting, men det er naturligvis utrolig kult å få det også. Legger absolutt ikke skjul på det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som jeg skrev over her så fikk jeg ikke med meg hvilke biler som vant, det ble bare lest opp navnet på eierne, Audien min fikk 1. plass i audi klassen ihvertfall, resten må nesten arrangør svar på. :)

 

Så fikk ihvertfall jeg, tore kviten og Petter ullen i audi klassen, vet ikke hvem siste var. Pleier vel egentlig å bli skrivi opp i den premiering på treff tråden?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så fikk ihvertfall jeg, tore kviten og Petter ullen i audi klassen, vet ikke hvem siste var. Pleier vel egentlig å bli skrivi opp i den premiering på treff tråden?

 

Og Ole Martin Svenskerud i rød a4. ;) husker ikke rekkefølgen på topp 5 audi desverre.

 

Blandt vw var det:

1. Beige 2'er golf tdi. Vet ikke hva eieren heter.

2. Beige 1'er jetta. Jonas Engevold.

3. Rød Corrado. Christian Thomassen.

4. ???

5. Blå passat 3b. Anders Bratberg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig jeg bommer veldig men tror audi ble slik?

 

1. Anders Thoresen, grå a4 b8?

2. Ole Martin svenskerud, rød a4

3. Tore kviten, grå s4 b5

4. Daniel Sommer, grå a4 b5

5. Petter Ullen, sølv a4 b6

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Plasseringene ble som dette:

1. Anders Thoresen Audi A4 B8

2. Tore Kvilten Audi S4 B5

2. Ole Martin Svenskerud Audi A4 B8

4. Daniel Sommer Audi A4 B5

5. Petter Ulen Audi A4 B5

 

VW

1. Øystein Nicolaysen VW Golf MK2

2. Jonas Engevold VW Jetta MK1

3. Christian Thomassen VW Corrado

4. Kristoffer Braathen VW Transporter

5. Anders Bratberg VW Passat 3B

 

Gratulerer til alle! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det ikke noe luftavkjølte bobler,Ghia,T2 o.l på disse treffene?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det ikke noe luftavkjølte bobler,Ghia,T2 o.l på disse treffene?

 

Jeg var der en tur, men det var så surt og kaldt at jeg dro før dømminga..tror jeg var eneste luftkjølt - nest eldst var vel jetta mk1'ern.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For stille med noen doninger neste år jeg da,har tross alt:tilber::tilber::tilber: hadelands-blod i årene:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.