Audi S4 C4 starter men stopper igjen etter 1-2 minutt.

Anbefalte innlegg

Har orginal coiler ja. Har prøvd en annen coil pakke og en annen tenningsmodul. Desverre samme feil. :(

Har nå vært ute å sett over ledningene til coiler og prøvd å svappe til andre coiler og tenningsmodul men akkurat samme feil. Nå går ikke motoren. Den starter men stopper etter 2 sekund.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som nevnt tidligere i tråden har Sulland byttet G28 veivakselføleren men den var det ikke feil på. De tok en ny runde med feilsøk og da konkluderte de med at bensinpumpen var defekt. Da jeg byttet bensinpumpen selv så gikk den nye pumpa i rundt 1 minutt før den gikk saktere å saktere å tilslutt stoppet. Målte med multimeter på kontakten til pumpa men der var det ikke strøm i det hele tatt. Det er dette problemet som har vært hele tiden, altså pumpa får ikke levert strøm å motoren fusker fordi bensintrykket blir for lite.

Så mitt spørsmål er da: Hva kan være årsaken til at bensinpumpa mister strømmen?

Det jeg tenker er bensinpumpe-rele eller hjernen. Er jeg ute på vidda nå eller?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er et bensinpumperelé som kan være feilende ja, usikker på hvor det står, det må noen andre svare på :) Han jeg kjøpte min s6 av hadde hatt problemer med at bilen var helt død, han fikk ikke start på den en gang, og da var det bensinpumperelé som var gåent :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bensinpumpereleet sitter oppunder førerens venstre kne, bak oppbevaringshylla som må skrus ut. Kan åpne releet og se om det er mye gnist på kontaktflatene og evt file av dem for å se om det skjer endringer i oppførsel.

Har selv hatt trøbbel med et slikt som gjerne ga litt fusk etter ca 15 minutter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da ble bensinpumpe og rele byttet. Bilen har fungert perfekt siden. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.