audi s6 2.2tq bruker sinsykt mye på mila.!

Anbefalte innlegg

hei. har nettopp kjøpt meg ny bil,det er en s6.

 

syntes denne bruker utrulig mye på mila....

vanlig er vell rundt litern på bykjøring? min ligger ca 2.0-2.5 l

orginal luftfilter boks.

nye plugger

 

 

men nokk om det. mistenkte lambda/lmm...

 

 

her er feilkoder fra vagcom.

 

 

Thursday,18,April,2013,00:44:01:14648

VCDS Version: Release 11.11.5 (x64)

Data version: 20121222

 

 

 

--------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------

 

 

Chassis Type: 4A - Audi 100/A6 C4

Scan: 01 02 03 08 15 17 25 35

 

-------------------------------------------------------------------------------

Address 01: Engine Labels: 895-907-551.lbl

Part No: 895 907 551 A

Component: 2,2l S4 303hk KRB tradi

VCID: 224B2748AEF6C908178

 

4 Faults Found:

00515 - Camshaft Position (Hall) Sensor (G40)

04-10 - Mechanical Malfunction - Intermittent

00525 - Oxygen (Lambda) Sensor (G39)

03-10 - No Signal - Intermittent

00537 - Lambda (Oxygen Sensor) Regulation

08-00 - Control Limit Surpassed

00513 - Engine Speed Sensor (G28)

03-00 - No Signal

Readiness: N/A

 

 

bilen gikk ikke mens jeg tok avlesning, kun tenning på.

 

 

må jeg kun bytte lamda eller må jeg bytte lmm og?? håper det sitter noen kloke der ute som har vært borte i dette probleme før.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lambda er billigst å bytte så om du er i tvil hadde jeg byttet den først.Hvis noen kan bekrefte om lambda fra S2 3B kan brukes, så har jeg en lite brukt du kan få kjøpe :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om den store gul/orange vanntempsensoren under innsuget er gåen så tror ecu at motor konstant er kald og pøser på med lake, kan være verdt å sjekke ut...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg greier 1.1 på landeveg og er superfornøyd med det. By kjøring er aldri økonomisk, og litt for mange variabler til å kunne si et fast tall.

 

F.eks. hvis det er -10 grader og du starter bilen lit mens du skraper is så går det en del suppe før du har kommet deg på jobb..

 

Men med bra tempsensorer, lambda, luftfilter og en bra software/chip så er du nede på normale verdier som er hos meg... rundt literen på langkjøring og 1.3-2 liter på bykjøring...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tidligere eier har skifta reg reim å vannpumpe. tror jeg må gå over kabla å div;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

1500 ,- for lamda med taxi rabatt hos bilxtra. ille pris ?

 

 

møller skulle ha 2700,- uten noen form for rabatt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøp på biltema ;-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har forstått at den ikke funker slik den skal ? og ryker rimelig fort?!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke kjøp på biltema, Kjøp fra ebay eller seekpart eller normal bilbutikk. Mange som har klaga på biltema greine.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja akkurat det jeg satt og tenkte på.. bilxtra hadde plug and play som oem til 1500kr som sagt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke kjøp biltema..

 

Får et par lambdaer for 1500 kr på ebay, lambda ifra s2 3b fungerer også.

 

Denne har jeg kjøpt og fungerer bra, ikke noe tull.

http://www.ebay.com/itm/Lambdasonde-VW-Golf-II-Jetta-Passat-Scirocco-Audi-A6-80-Coupe-Quattro-90-100-200-/110982733339?pt=DE_Autoteile&hash=item19d7161e1b

 

 

Jeg tør å påstå at det aller beste og holdbare er original Bosch lambda, men da er også prisen deretter.

Delenummer: 053 906 265 / 077 906 265 / 034 906 265F

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja det er bosch det er snakk i ! ;) 1500 på bilxtra. orker ikke vente så veldig lenge fra ebay:P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

men var jo billig for de lamdasondene der!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Original Bosch ligger på rundt 600 kr i utlandet (+ evt. bamsemums)

 

 

Tillegg:

Men for all del, Johnny har absolutt et godt forslag han også, vanntempsensor kan også være en bensinsluker!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja neste ting er jo å få testet lmm..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får du lånt vagcom så kan du gå på måletabellen for motor og finne loadindex på varm motor. Post %-tallet så er det en god indikasjon på sliten LMM

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvilken kanal er det jeg skal sjekke ? har vagcom ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

01-Engine, Gruppe 3, kanal 2

Minst mulig belastning, dvs. av med AC, lys, anlegg og annet som drar strøm/motorkraft

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

får se om jeg får tid seinere; )

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

byttet lamda til splitter ny fra bilxtra. prøvde bare en liten tur.

 

sto og lot bilen gå seg litt varm før jeg startet og kjøre så sto vell gjerne 3.5-4l pr mil.

 

deretter litt hard effektiv kjøring for og så en rolig tur hjem sånn 10-15 min kjøring så var jeg nede på 1.3 skal få renset lmm neste uke og se om det hjelper! men plages med at vanntempraturmåleren går opp og ned hele tiden. har ny vanntempgiver som skal sitte bak motoren på et skjøtestykke?

men jeg fikk en hvit en , mens orginalt så står det en blå sokkel med blå kontakt på ?? har jeg fått feil vanntempgiver?

 

 

føles ut som motoren går i kaldstart modus å pøser på med masse bensin.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den hvite sitter i bakkant av toppen. Har selv opplevd flere ganger at den har blitt tilsmusset eller defekt og da bruker bilen en god del mere bensin enn nødvendig. Selv bruker jeg 0.75 - 0.85 på langkjøring, avhengig av dekk og føre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror vel ikke du skal forvente så mye under 1,3l/m på litt hardkjøring og litt fint (blir mange variabler da) fin langkjøring er lettere å måle på...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nei men skal få testet alt på landevei når jeg har fått fikset alt jeg skal fikse først!;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.