#1 Skrevet April 18, 2013 hei. har nettopp kjøpt meg ny bil,det er en s6. syntes denne bruker utrulig mye på mila.... vanlig er vell rundt litern på bykjøring? min ligger ca 2.0-2.5 l orginal luftfilter boks. nye plugger men nokk om det. mistenkte lambda/lmm... her er feilkoder fra vagcom. Thursday,18,April,2013,00:44:01:14648 VCDS Version: Release 11.11.5 (x64) Data version: 20121222 -------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------------------------------- Chassis Type: 4A - Audi 100/A6 C4 Scan: 01 02 03 08 15 17 25 35 ------------------------------------------------------------------------------- Address 01: Engine Labels: 895-907-551.lbl Part No: 895 907 551 A Component: 2,2l S4 303hk KRB tradi VCID: 224B2748AEF6C908178 4 Faults Found: 00515 - Camshaft Position (Hall) Sensor (G40) 04-10 - Mechanical Malfunction - Intermittent 00525 - Oxygen (Lambda) Sensor (G39) 03-10 - No Signal - Intermittent 00537 - Lambda (Oxygen Sensor) Regulation 08-00 - Control Limit Surpassed 00513 - Engine Speed Sensor (G28) 03-00 - No Signal Readiness: N/A bilen gikk ikke mens jeg tok avlesning, kun tenning på. må jeg kun bytte lamda eller må jeg bytte lmm og?? håper det sitter noen kloke der ute som har vært borte i dette probleme før. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 18, 2013 Lambda er billigst å bytte så om du er i tvil hadde jeg byttet den først.Hvis noen kan bekrefte om lambda fra S2 3B kan brukes, så har jeg en lite brukt du kan få kjøpe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 18, 2013 Om den store gul/orange vanntempsensoren under innsuget er gåen så tror ecu at motor konstant er kald og pøser på med lake, kan være verdt å sjekke ut... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 18, 2013 Jeg greier 1.1 på landeveg og er superfornøyd med det. By kjøring er aldri økonomisk, og litt for mange variabler til å kunne si et fast tall. F.eks. hvis det er -10 grader og du starter bilen lit mens du skraper is så går det en del suppe før du har kommet deg på jobb.. Men med bra tempsensorer, lambda, luftfilter og en bra software/chip så er du nede på normale verdier som er hos meg... rundt literen på langkjøring og 1.3-2 liter på bykjøring... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 18, 2013 tidligere eier har skifta reg reim å vannpumpe. tror jeg må gå over kabla å div;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 18, 2013 1500 ,- for lamda med taxi rabatt hos bilxtra. ille pris ? møller skulle ha 2700,- uten noen form for rabatt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 18, 2013 Kjøp på biltema ;-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 18, 2013 har forstått at den ikke funker slik den skal ? og ryker rimelig fort?! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 18, 2013 Ikke kjøp på biltema, Kjøp fra ebay eller seekpart eller normal bilbutikk. Mange som har klaga på biltema greine. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 18, 2013 ja akkurat det jeg satt og tenkte på.. bilxtra hadde plug and play som oem til 1500kr som sagt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet April 19, 2013 Ikke kjøp biltema.. Får et par lambdaer for 1500 kr på ebay, lambda ifra s2 3b fungerer også. Denne har jeg kjøpt og fungerer bra, ikke noe tull. http://www.ebay.com/itm/Lambdasonde-VW-Golf-II-Jetta-Passat-Scirocco-Audi-A6-80-Coupe-Quattro-90-100-200-/110982733339?pt=DE_Autoteile&hash=item19d7161e1b Jeg tør å påstå at det aller beste og holdbare er original Bosch lambda, men da er også prisen deretter. Delenummer: 053 906 265 / 077 906 265 / 034 906 265F 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet April 19, 2013 ja det er bosch det er snakk i ! 1500 på bilxtra. orker ikke vente så veldig lenge fra ebay:P 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet April 19, 2013 men var jo billig for de lamdasondene der! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet April 19, 2013 Original Bosch ligger på rundt 600 kr i utlandet (+ evt. bamsemums) Tillegg: Men for all del, Johnny har absolutt et godt forslag han også, vanntempsensor kan også være en bensinsluker! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet April 20, 2013 Ga vel omtrent 300,- for original fra blauparts.com, http://www.blauparts.com/proddetail.asp?prod=GC45203&cat=4098 Sert at den har gått opp litt nå. Jeg fikk 2-3l/mila når min LMM gikk åt skogen, ga merkelig nok ingen feilmelding men var rar å starte og fusket fælt til den ble varm. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet April 20, 2013 ja neste ting er jo å få testet lmm.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet April 20, 2013 Får du lånt vagcom så kan du gå på måletabellen for motor og finne loadindex på varm motor. Post %-tallet så er det en god indikasjon på sliten LMM 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet April 20, 2013 hvilken kanal er det jeg skal sjekke ? har vagcom 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet April 20, 2013 01-Engine, Gruppe 3, kanal 2 Minst mulig belastning, dvs. av med AC, lys, anlegg og annet som drar strøm/motorkraft 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet April 20, 2013 får se om jeg får tid seinere; ) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Mai 5, 2013 byttet lamda til splitter ny fra bilxtra. prøvde bare en liten tur. sto og lot bilen gå seg litt varm før jeg startet og kjøre så sto vell gjerne 3.5-4l pr mil. deretter litt hard effektiv kjøring for og så en rolig tur hjem sånn 10-15 min kjøring så var jeg nede på 1.3 skal få renset lmm neste uke og se om det hjelper! men plages med at vanntempraturmåleren går opp og ned hele tiden. har ny vanntempgiver som skal sitte bak motoren på et skjøtestykke? men jeg fikk en hvit en , mens orginalt så står det en blå sokkel med blå kontakt på ?? har jeg fått feil vanntempgiver? føles ut som motoren går i kaldstart modus å pøser på med masse bensin. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Mai 6, 2013 Den hvite sitter i bakkant av toppen. Har selv opplevd flere ganger at den har blitt tilsmusset eller defekt og da bruker bilen en god del mere bensin enn nødvendig. Selv bruker jeg 0.75 - 0.85 på langkjøring, avhengig av dekk og føre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Mai 6, 2013 Tror vel ikke du skal forvente så mye under 1,3l/m på litt hardkjøring og litt fint (blir mange variabler da) fin langkjøring er lettere å måle på... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Mai 7, 2013 nei men skal få testet alt på landevei når jeg har fått fikset alt jeg skal fikse først! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...