Skal bestille felger til A4 B7, Hvilken ET?

Anbefalte innlegg

Som topic sier så skal jeg bestille felger til audien...

Har planer om å ha 8,5" forann og 9,5" bak i 19". Med 235/35 dekk? Tenkte å ta ET 35 men så kom jeg over en tråd her inne at en sa at det kunne bli trangt forann med ET35 men bak har jeg hørt at det går greit!? Felgene leveres i ET 35 og 45, så tenkte da om det ikke er like greit å bestille alle i 45 og heller space? Så kan jeg justere både framme og bak vist det blir mere senk... (Pr. Idag bare s-line understell og supersport skåler fremme)

 

Hadde vært greit å fått andre innspill/tips før jeg bestiller :)

Takker på forhånd!

 

Mvh Rolf

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Felger og ET blir litt smaksak, og derfor er jeg tilhenger av 8,5x19 med ET 35 rundt det hele. Passer fin i bua sammen med 235/35 og du har muligheten til bytte foran og bak hvis dekkene skal bli forskjellig slitt osv. Men igjen, smaksak.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok. Så 8,5x19 ET35 går helt fint forann med 235/35? Verre med 9,5" forann... Kan jo bli ganske mye dyrere med spacere også!

Men har tenkt litt på ET40 forann? Er så usikker :P men er jo bedre med for mye ET en for lite så man kan risikere å måtte dreie av den...

 

Takk for svar!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min B6 hadde jeg 9,5x19" ET35 rundt hele, med 235/35-19 og da var ikke noe antydning til subb. Også med godt med senk :)

 

Du er veldig safe med 8,5" og ET35 forran. Men 235/35 blir veldig mye gummi på 8,5" felg da. Hva med 225/35? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei :) jo har tenkt tanken med 225/35 forann men er det ikke best å ha like dekk over alt da? Blir litt strekk med 225/35 på 9,5"!?

Er InterAction bbs lm replica felger jeg skal ha og leveres som sagt i ET35 og 45... Er bare så kjedelig å bestille feil :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du har quattro så må du ha lik dimensjon på dekk og felg. Du kan ha forskjellig men da må du regne deg fram til lik rulleomkrets.

 

Det blir godt med strekk med 225/35 på 9,5" ja, men på 8,5" er det ikke så mye. Skal du ha 9,5" hele veien rundt? Tror det butter innover med ET45 på 9,5" : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

9,5X19" ET35 med 225/35 dekk funker gull! :) Det subber litt forran ved full sving, men nå er jo min ganske lav! :) Jeg ville ikke vært redd for å gå for den dimmen der! :)

 

Edit: Du kan ha 8,5" forran og 9,5" bak med 225/35 dekk.. Da er det ingen problem med tanke på Quattro! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har bare fwd... Hadde tenkt 8,5" forann og 9,5" bak... ET45 for å kunne space ut og ha flere muligheter ved evt mere senk!?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da ville jeg helt klart gått for 225/35 forran og 235/35 bak :)

 

Jeg tror, uten å si det helt sikkert, så vil ET45 butte innover både forran og bak.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok :) så bare i en annen tråd en som ville hatt ET40 forann med tilsvarende felger, men så han hadde 9,5" forann og det blir vel det samme som 8,5" med ET35?? Så det burde ikke by på problemer å kjøpe 8,5" forann og 9,5" bak alle ET35 og 225/35/19 forann og 235/35/19 ? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok :) så bare i en annen tråd en som ville hatt ET40 forann med tilsvarende felger, men så han hadde 9,5" forann og det blir vel det samme som 8,5" med ET35?? Så det burde ikke by på problemer å kjøpe 8,5" forann og 9,5" bak alle ET35 og 225/35/19 forann og 235/35/19 ? :)

9,5" ET40 er ca 1 cm bredere på hver side enn 8,5" ET35, så blir ikke helt det samme :P

 

Det skal gå veldig fint ja :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjørte 9.5x19" med ET30 og 225\35R19 i fjor, med masse senk ...kun fjerna skruven i skjermen og bretta kant foran :) så ET35 og 225 dekk, type smal går nok rimelig uten de store problemene :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar folkens :) forann du snakker om Ove ? Kun s-line understell og supersport skåler jeg skal kjøre med foreløpig, bare jeg slipper med mindre problemer som f.eks skruer osv.. Bretta kant?:confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir ingen problem med den senken du har :) Det er skruen til innerskjermen forran, Ove snakker om og valsing av den kanten som er på innsiden av framskjermen :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Han har jo bare S-Line understell med senkeskåler forran, så det er ikke noe han må tenke på :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar :) da bestiller jeg felgene og dekkene og ser hvordan det blir...

Håper interaction bbs lm replica felgene tar seg bra ut på en delfingrå b7 stv :P

 

Mvh Rolf

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med 9x18 et 45 - blir det problemer på innsiden baki? Senket 5 cm, så den er tydelig lavere enn S-line men ikke lav som med coilovere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med 9x18 et 45 - blir det problemer på innsiden baki? Senket 5 cm, så den er tydelig lavere enn S-line men ikke lav som med coilovere.

 

Blir nok ikke et problem det nei ... kjører selv me 8,5x19 ET45 nå på vintern ( 225/35R19 ), og har på 25mm skrudde spacere :P Så, effektivt ET 20 !

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.