Golf 2, problemer med tenning?

Anbefalte innlegg

Nå har jeg fått justert tenningen på et verksted og fikk beskjed om at den sto 5,8 grader i ettertenning, nå er den stilt til 6 grader fortenning.

Nå går bilen så og si perfekt, eneste problemet er at den er ganske høy på tomgang. Det vil si at den ligger mellom 1500-2000 o/min på tomgang.

Verksted mente dette kunne være pga en dårlig fordeler, kan det stemme?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

prøvd å justere gasswiren??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal prøve det :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er nok noen som har justert gasseren for å få normal tomgang med feil på tenningen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har jeg sjekket gasswiren, den er ikke strammet til på noen måte, heller ikke den lille skruen som en kan stille på.

Tomgangen er fremdeles høy. Tok i dag og sjekket gummipakningen en gang til, litt mer nøye, det viste seg at den var helt ferdig.

Ny ble handlet og montert, og nå virker det som den tidvise nervøse gangen er borte. Tok faktisk endel bilder for å dokumentere det godt, men jammen tok ikke minnekortet mitt kvelden. Har et bilde av gamle pakningen på mobilen, slenger det ut straks.

Det var altså den vanlige synderen som var problemet.

Da er neste utfordring å finne ut hvorfor tomgangen er så høy.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.