Anbefalte innlegg

Instrumentpanelet til klima'en har begynt å blinke, dvs det er dårlig kontakt et sted. Noen som har erfaring med dette? Ligger det i kontaktene til instrumentet eller inni selve boksen?

På forhånd takk for svar!

 

mvh

Bent Ole Gjerden

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Instrumentpanelet til klima'en har begynt å blinke, dvs det er dårlig kontakt et sted. Noen som har erfaring med dette? Ligger det i kontaktene til instrumentet eller inni selve boksen?

På forhånd takk for svar!

 

mvh

Bent Ole Gjerden

 

 

Det er et tegn på at det er noe feil med det.. Les ut feilkoder på anlegget ditt så finner du fort ut om det er noe feil.. Evt se om alle temp.følerne henger med.. Ser du også inne i menyen for OBD... Har samme problem på min.. Hvilken modell er bilen din?? Har en styreenhet som jeg ikke får brukt pga feil delenummer..

 

Her er link til hvordan du leser ut feilmeldinger osv.

http://www.nordicaudi.com/arkivet/artiklar/hidden/a1306/a1306.php

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er et tegn på at det er noe feil med det.. Les ut feilkoder på anlegget ditt så finner du fort ut om det er noe feil.. Evt se om alle temp.følerne henger med.. Ser du også inne i menyen for OBD... Har samme problem på min.. Hvilken modell er bilen din?? Har en styreenhet som jeg ikke får brukt pga feil delenummer..

 

Her er link til hvordan du leser ut feilmeldinger osv.

http://www.nordicaudi.com/arkivet/artiklar/hidden/a1306/a1306.php

 

Hei og takk for svar!

Bilen min er en 96 A4 TQ. Dersom jeg leser ut feilkoder i VAG-COM får jeg ikke noe feil på klimaanlegget. Så det er nok mer styreenheten som har en dårlig kontakt og jeg mistenker denne for å være inne i selve enheten og ikke kontaktene som sitter i bak. Feilen er altså at tall og lys forsvinner og kommer tilbake. Dersom jeg trykker på lcd skjermen der gradene vises kommer det tilbake og det virker normalt for en liten periode igjen. Derfor mistenker jeg feilen for å være inne i selve styreenheten. Hvor mye skal du ha for styreenheten dersom den passer min bil og jeg ikke får fikset min?

mvh

Bent Ole Gjerden

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde en -96 TQ med samme problem og der var det en dårlig lodding på en kontakt inne i boksen.

Det gikk en flatkabel til den kontakten.

 

Har for såvidt en sånn liggende om det er noen som trenger.

Kan åpne den å ta ett bilde av kontakten om du trenger å se den.

 

Gunnar

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei og takk for svar!

Bilen min er en 96 A4 TQ. Dersom jeg leser ut feilkoder i VAG-COM får jeg ikke noe feil på klimaanlegget. Så det er nok mer styreenheten som har en dårlig kontakt og jeg mistenker denne for å være inne i selve enheten og ikke kontaktene som sitter i bak. Feilen er altså at tall og lys forsvinner og kommer tilbake. Dersom jeg trykker på lcd skjermen der gradene vises kommer det tilbake og det virker normalt for en liten periode igjen. Derfor mistenker jeg feilen for å være inne i selve styreenheten. Hvor mye skal du ha for styreenheten dersom den passer min bil og jeg ikke får fikset min?

mvh

Bent Ole Gjerden

 

 

Men har du lest ut feilkoder PÅ klimaanlegget? Vet ikke om det er det samme som med vag-com men... Skal ikke ha så veldig mye for den styreenheten.. Er en ripe i det ene displayet.. Delenummeret er 8L0 820 043 B..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde en -96 TQ med samme problem og der var det en dårlig lodding på en kontakt inne i boksen.

Det gikk en flatkabel til den kontakten.

 

Har for såvidt en sånn liggende om det er noen som trenger.

Kan åpne den å ta ett bilde av kontakten om du trenger å se den.

 

Gunnar

 

Hvor mye skal du ha for den?? Har du delenummeret som står på den??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde en -96 TQ med samme problem og der var det en dårlig lodding på en kontakt inne i boksen.

Det gikk en flatkabel til den kontakten.

 

Har for såvidt en sånn liggende om det er noen som trenger.

Kan åpne den å ta ett bilde av kontakten om du trenger å se den.

 

Gunnar

 

Har nå oppe hele boksen og ser den flatkabelen du snakker om. Jeg kan ikke se noe dårlig kontakt på den eller dårlig lodding, men om du hadde hatt en bilde for illustrasjon hadde jo det vært helt supert. Det virker heller ikke logisk at det er den iom. at det er når jeg trykker på lcdpanelet at lyset kommer tilbake for en periode. Og når jeg trykker på lcdpanelet vil jeg ikke røre den kontakten i det hele tatt, eller gjør jeg det? Noen bilder hadde vært supert Gunnar :tilber:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du delenummeret på displayet ditt Bent Ole??

 

Er 2 stykker.

 

Ene er noe sånt som 5HB .........

Andre er noe sånt som 8L0 ........

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men har du lest ut feilkoder PÅ klimaanlegget? Vet ikke om det er det samme som med vag-com men... Skal ikke ha så veldig mye for den styreenheten.. Er en ripe i det ene displayet.. Delenummeret er 8L0 820 043 B..

 

Hmm... jeg har 8D0 820 043 H : bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm... jeg har 8D0 820 043 H : bh :

 

Hmmm.. Oki.. da passer det ikke om hverandre.. Er forskjell på L og D'en... Jeg har samme styreenhet som deg..

 

8L0 ..... er for litt nyere modeller.. Har bl.a litt annerledes lys.. Og fungerer IKKE på eldre versjoner.. Det har jeg prøvd...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må ta av displayet så ligger di dårlige loddingen på kontakten der.

du ser på bilde jeg legger ved, sorte sot ringer i loddingene.

MVC-007L.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

denne typen har jeg liggende.

MVC-008L.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må ta av displayet så ligger di dårlige loddingen på kontakten der.

du ser på bilde jeg legger ved, sorte sot ringer i loddingene.

 

Da var problemet løst. Hatt opp alt som er mulig å ta fra hverandre og det viste seg at problemet lå i dårlig kontakt der lcd-kontaktpunktene går til kretskortet. De "gummi"-aktige greiene?!? Renset med oxid clean på alle kontaktpunkter, men feilen lå nok i litt knekt plastikk som gjorde at kontaktflatene ikke ble presset godt nok sammen. Litt plastlim her og der så ordnet det seg : rock :

 

 

Takker for all hjelp Gunnar og Håkon :tilber:

 

Sjekket kanal 1 på odb kodene og det viste seg at jeg også har feilkode 15.7 som betyr at "Klaffen til potentiometeret til luftflødesmotorn er sporadisk blokkert"

Hvor i all verden ligger dette??

 

Edit: Har tatt en del bilder om noen ønsker dette!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var problemet løst. Hatt opp alt som er mulig å ta fra hverandre og det viste seg at problemet lå i dårlig kontakt der lcd-kontaktpunktene går til kretskortet. De "gummi"-aktige greiene?!? Renset med oxid clean på alle kontaktpunkter, men feilen lå nok i litt knekt plastikk som gjorde at kontaktflatene ikke ble presset godt nok sammen. Litt plastlim her og der så ordnet det seg : rock :

 

 

Takker for all hjelp Gunnar og Håkon :tilber:

 

Sjekket kanal 1 på odb kodene og det viste seg at jeg også har feilkode 15.7 som betyr at "Klaffen til potentiometeret til luftflødesmotorn er sporadisk blokkert"

Hvor i all verden ligger dette??

 

Edit: Har tatt en del bilder om noen ønsker dette!

 

Du har den feilen du å ja... :) Kommer og går litt hos meg..

 

Har kommet fram til at den ligger ved luftinntaket tror jeg.. Men jeg ga opp når jeg fant ut at man måtte demontere ganske mye der for å få den ut..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har den feilen du å ja... :) Kommer og går litt hos meg..

 

Har kommet fram til at den ligger ved luftinntaket tror jeg.. Men jeg ga opp når jeg fant ut at man måtte demontere ganske mye der for å få den ut..

 

Den feilen har jeg og ja :dødhest:

 

Har egentlig ikke lagt noe merke til feil på klimaanlegget bortsett fra at jeg mener den ikke blåser så kaldt som den skulle med aircondition på. Trodde dette kom av lite gass på anlegget eller noe. Kan det komme av den 15.7 feilen? Må være et sted det går an å finne ut hvor den sitter.. har bentley boka på cd her, skal sjekke litt når jeg får tid.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den feilen har jeg og ja :dødhest:

 

Har egentlig ikke lagt noe merke til feil på klimaanlegget bortsett fra at jeg mener den ikke blåser så kaldt som den skulle med aircondition på. Trodde dette kom av lite gass på anlegget eller noe. Kan det komme av den 15.7 feilen? Må være et sted det går an å finne ut hvor den sitter.. har bentley boka på cd her, skal sjekke litt når jeg får tid.

 

 

Får du sjekka om du får noe verdier på kanal 2,3 og 7?? Det er temperatursensorer inne i bilen bl.a.. Jeg får ikke opp noen verdier på de kanalene, og har vært inne hos Gunnar å prøvd den styreenheten han hadde her, men var akkurat lik....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får du sjekka om du får noe verdier på kanal 2,3 og 7?? Det er temperatursensorer inne i bilen bl.a.. Jeg får ikke opp noen verdier på de kanalene, og har vært inne hos Gunnar å prøvd den styreenheten han hadde her, men var akkurat lik....

 

 

Får null på disse kanalene jeg også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får null på disse kanalene jeg også.

 

Skal man ikke få opp noe temperatur på de kanalene da eller?? hmmm... Får jo opp de på "nyere" typen display.... Det var da rart... : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har ikke fått løst problemet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slenger meg på denne tråden her..

 

Er det noen som har hatt problemer(periodisk feil) med at temp og vifte justering,

ikke lar seg justere på klimaanlegget på A4??

 

Evt. noen som vet hva dette kan skyldes??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slenger meg på denne tråden her..

 

Er det noen som har hatt problemer(periodisk feil) med at temp og vifte justering,

ikke lar seg justere på klimaanlegget på A4??

 

Evt. noen som vet hva dette kan skyldes??

 

Har akkurat samme feilen på min A4 96 mod.

 

Justering for temperaturen fungerer opp, men ikke nedover.

Når bilen har gått ca 10 minutter så funker det helt fint igjen.

 

Helt til neste gang man starter bilen.

 

Det underlige er at justering av temperatur nedover funker i et par sekunder etter at tenninga er satt på, men så "låser" den seg igjen.

 

knappen for å slå av og på kompressoren låser seg også.

Hos meg fungerer viftejusteringa hele tiden. så det er nok ikke akkurat samme feilen, men rimelig likt.

 

Tipper det er en kontaktfeil hos meg og.

 

Med kuldegrader er det og blitt "lekasje" på LCD til vifta, Det er kommet en ugjevn rød strek, samt noen røde prikker i displayet.

 

Noen som har en Ide??

 

Tor Andreassen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.