#1 Skrevet April 19, 2013 Hei! Uten forvarsel så har bilen sluttet å lade noe spesielt. Den går pent, ingen fusking på tomgang eller noen andre rare symptomer - med unntak av at turboene aldri slår inn. Det første jeg tenkte på var N75. Den ble byttet, men uten at det gjorde noen forskjell. Jeg har også sjekket diverse trykkrør, men klarte ikke å se noen åpenbare lekkasjer. Skal gå over tilkoblingene på N75 i helga og dobbeltsjekke at alt er satt riktig, også evt prøve å få lånt en VAGCOM hvis jeg ikke blir klokere. Det hører med til historien at jeg koblet fra LMM for å se om det utgjorde noen forskjell, men jeg syns ikke jeg merket noe annet enn at lysene i dashen kom. Har satt på en ny LMM, men kan bilen ha gått i limp mode når jeg koblet fra den gamle måleren, også ikke blitt resatt selv om jeg koblet på ny måler? Takk for svar! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 19, 2013 Kom brått over denne tråden, og tenkte at det kunne være noe i det: http://www.audiworld.com/tech/eng73.shtml Men igjen, det blir jo bare spekulasjoner til man evt har foretatt en logging. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 29, 2013 Etter å ha kjørt diagnose med VAGCOM, fikk jeg feilkode på EGT-sensorene og Coolant temp sensor. Disse ble byttet og feilkodene forsvant. Likevel syns jeg ikke bilen går slik som den pleide å gjøre. Det er akkurat som turboene begynner å lade senere enn før, og at de lader mindre. Draget er jevnt, men har ikke det samme "kicket" jeg var vant til fra før. Har ikke ladetrykksmåler (enda), men finnes det noen enkel måte å trykkteste på? Har prøvd å sjekke etter eventuelle lekkasjer eller sprekker på throttle body boot og div overganger fra turboer og intercoolere - uten hell. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 30, 2013 Hva med resirkuleringsventilen? Står den åpen, blir det ikke mye ladetrykk! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 1, 2013 Hva med resirkuleringsventilen? Står den åpen, blir det ikke mye ladetrykk! Hadde dem ute for et par uker siden og rengjorde + smørte opp, men skal dobbeltsjekke! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 1, 2013 Forstår at vi snakker i flertall her. Jeg må klare meg med en! I tillegg er jeg plaget med at den henger seg i åpen stilling nå og da. Snakker da om Forge ventilen, som jeg regner med at du har også? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 2, 2013 Forstår at vi snakker i flertall her. Jeg må klare meg med en! I tillegg er jeg plaget med at den henger seg i åpen stilling nå og da. Snakker da om Forge ventilen, som jeg regner med at du har også? Det stemmer, jeg har 2 stk Forge. Løsnet slangene på "sugesiden" i dag og dytta litt på stemplene. Kom ikke så langt at jeg fikk kjørt meg en tur, men skal gjøre det i morgen og se. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 3, 2013 Jeg prøvde en liten tur i dag, og ingen forskjell. Får vel stappe inn en ladetrykksmåler og se hva den får av trykk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 6, 2013 I går tok jeg ut TBB og bipipes samt resirk-ventiler for å se etter lekkasjer. Klarer ikke å se noen ting. Som nevnt, bilen går fint og ingen rare symptomer eller feilkoder, men det virker som den lader mye mindre enn den gjorde. Liksom ikkeno futt i forhold til hva det var. Såvidt jeg hører resirk når jeg går av gassen. Feilkodene jeg fikk når dette først oppstod (over natta), var EGT-sensorer og coolant temp sensor, alle disse byttet jeg og kodene forsvant. Har også prøvd ny N75 uten at det gjorde noen forskjell. Noen fler lure forslag? Kom over noe på et amerikansk forum hvor folk snakka om enveisventilene til veivhusventilasjon. Hvorvidt disse påvirker ladetrykket i nevneverdig grad, vet jeg ikke. Hva gjør N249 ift N75 på disse bilene, og kan den ha noe med saken å gjøre? Hvordan kan jeg enkelt teste om WG-stag har hengt seg fast? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 6, 2013 Defekt N249 kan etter det jeg har lest, gjøre at resirkventilene ikke holder på trykket. Man får ikke nødvendigvis feilkode på en gåen N249 heller. Noen som kan bekrefte dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 7, 2013 Jeg blir ikke noe klokere på dette. Ingen feilkoder, hører resirk dumpe og det lader litt. Jeg skal se å få kjøpt meg en ladetrykksmåler for å få en pekepinn om hva som skjer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...