#1 Skrevet April 20, 2013 Hei, Tenkte jeg skulle høre her om det er vanlig å måtte vise bil på trafikkstasjon på grunn av uorginal luftfilterboks og slanger fra turbo til luftfilterboks. Fikk også at den måtte forevises trafikkstasjon på grunn av uorginal eksos... Har hatt mange biler med uorginal eksos, men dette er første gang at jeg har fått denne beskjeden. Frykter jeg gikk på en storsmell i går, da jeg var innom et verksted i nærheten for EU-kontroll. Senkingen er grei, for den blir i orden på torsdag, men det er de andre tingene som irriterer meg noe grenseløst. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 20, 2013 ta ny eu et annet sted. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 20, 2013 blir det ikke værre å ta eu annet sted når de har sendt inn til trafikkstasjon? skjønte det sånn en gang tidligere jeg hørte om det. hvis ikke den blir vist der innen rimelig tid så ønsker de å se bilen uansett om den er godkjent annet sted. det andre stedet som godkjente bilen jeg hørte om fikk også kontroll som følge av denne bilen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 20, 2013 ta ny eu et annet sted. Sender ikke verkstedet inn melding til bt da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 20, 2013 ingen problem å vise bilen et annet sted. men hvis det andre verkstedet ikke setter feil på 9.1 (noe de helt sikkert ikke gjør) kommer 9.1 til å ligge i "systemet til svv" fra den andre kontrollen. slik jeg har forstått det. dette har ingen praktisk betydning. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 20, 2013 Gåtilbake dit og krev fremvisning av støymålning av eksosanlegget ditt om du selv mener det er innafor kravene. Skal stå i vognkort. Be de samtidig fjerne anmerkning på luftfilterboks da d.e ikke har noe med dette sålenge avgassene etc er ok Samtidig be om at ting som ikke anmerkes ikke skal stå på en eu samt egendefinert tekst over hele linja er helt unødvendig. Foreslår at du egentlig går rett til svv med klage, om du har lydnivå/avgass på rett plass. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 25, 2013 Var innom BT i dag for innskriving av Senk i vognkort. Gjorde det enkelt og spurte hva som skulle til for å få bort dette, og om jeg måtte inn til BT, eller om det var nok å skifte om til originalt og vise på et vanlig verksted. Fikk der beskjed om å skifte til originalt og vise på verksted var nok.. (Eller som det heter, finne et verksted som ser imellom fingrene og få det godkjent som det er.) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 25, 2013 Trodde det var slik at du som kunde kan velge om verkstedet skal sende inn resultatet av PKK eller ikke? Altså at dersom du ikke er enig/fornøyd så skal ikke de sende inn resultatene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 25, 2013 Rart da jeg hadde A3 min så ble ikke uoriginale slanger, større intercooler eller 3" Downpipe med racing cat og effektanlegg bemerket i det hele tatt på PKK. men senkefjører hengte de seg opp i og måtte inn i vognkort. ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 25, 2013 Det finnes ingen krav til at eksos skal være orginal på en bil. Det er kun krav til avgass 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet April 25, 2013 Jeg hadde min A4 inne på eu kontroll hos merkeverksted, min er chippet og har åpent filter, fikk ingen mangler men fikk beskjed om at bilen gikk bra og at det var fin lyd i den 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet April 25, 2013 Det er heller ingen krav til at dei skal melde det til BT om det er oppgradert eksos eller lignende. Du trenger bare klare støykravene. Fikk dette opplyst for 2-3uker siden 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet April 25, 2013 Det finnes ingen krav til at eksos skal være orginal på en bil. Det er kun krav til avgass Og støy:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet April 25, 2013 Står vel i pkk "forskriften" at skal sjekke eksos om den ser orginal ut... og måle støy evt... om mistanke på uorginal eksos... Mener å huske det står noe slikt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...