#1 Skrevet April 21, 2013 Hei! Jeg er i et lite argument med foreldrene mine her. De kjører en 2006 Passat 2.0 TDI stv. Med DSG, kasse. De har aldri bilen over 2500 RPM, og de fyller vanlig diesel. Jeg prøver å fortelle at en tank med V-Power diesel nå og da (Med noe turtall og "tung" kjøring) kan bidra til å rense motoren, men det har de ikke noe tro på. Vil ikke kjøringen deres skape masse koks og drit rundt om i motoren? Eller er det jeg som er på villspor rundt denne V-Power greia? ;-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 21, 2013 Alle produsenter tilsetter stoffer i bensinen og dieselen sin, det er bare shell som er veldig på markedsføring om at de har noe veldig unikt. Jeg føler no uansett at jeg gir bilen/motorsykkelen en liten ekstra klapp på dashen når jeg i ny og ne fyller det dyre drivstoffet deres. At motoren kokser seg hvis de aldri er over 2500 rpm så gjør den nok det uansett hva de fyller på, så løsningen må være at du låner den en tur en gang i uken Var nettopp en artikkel om dette: http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=10108706 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 21, 2013 Enig med Christian her, Shell har nok ikke noe som helst bedre drivstoff enn andre, men er veldig flinke til å markedsføre sine produkter som noe unikt. Litt OT; Selv kjøper jeg aldri noe som kommer fra Shell, av prinsipp, da jeg noen ganger har fylt på 98-oktan pumpe men fått 95-oktan - med dertil tenningsbank etterpå. Oljene deres lager umiddelbart problemer med emulsjon, problemet forsvinner ved bruk av andre oljemerker. Derfor holder jeg meg unna både bensin og olje fra Shell, tror heller ikke dieselen deres er bedre enn resten av produktene de har. Som sagt litt OT, men min erfaring. Så ja, motoren har nok godt av å bli skikkelig brukt av og til, men tviler på resultatet vil bli annerledes med V-Power enn annen diesel 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...