passat 3b 2,5 tdi startproblemer

Anbefalte innlegg

Etter å ha kjøpt passaten rett før jul så har det vært en grei bil.

Kammer og regrem ble skiftet før eg hentet bilen.

den fabrikkmonterte alarmen har vært det vært tull med hele tiden,

men dette skal forhandleren dekke reparasjonen av..

problemet:

Når jeg skal starte bilen, så fyrer motren, for så å stoppe etter 1-2 sekunder...

etter mange nok forsøk så starter den... og det er likt både på kald og varm motor...

har hatt bilen på vw verksted og de får ikke kontakt med bilen når de skal kjøre diagnose på den,

og de sier de kan ikje fortsette uten enten nytt speedometer/instrumentPanel... eller evt ny hovedhjerne...

Er det noen som kan komme med tips her?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke startsperra som kødder vel? Er typisk at du får start, men så kutter den etter 1-2 sek.

Er en del tråder på dette med startsperre trøbbel. Prøv å søk litt så dukker det nok opp noe.

Kan nevne ting som:

Koding av nøkkler (har du prøvd med annen nøkkel?)

Lesespole rundt tenningslås

Sluttstykke på tenningslås (slitasjedel --> billig del)

Som du skriver selv, enten nytt instrumentpanel (startsperremodul ligger i dette), eventuelt ny ecu.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke den motoren, men jeg har hatt trøbbel med startsperre på en C4. Da rugget jeg på alle kablene inn til immo-boksen, og etter dette tullet den aldri mer. Så det kan være dårlig kontakt i kabler som medfører at du får feil, jeg ville forsøkt dette før jeg hadde skiftet ut komponenter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

nå har vw merkeverksted hatt bilen i 3! uker uten å bli ferdig/finne problemet... er dette vanlig?

kostnadene dekkes av de jeg kjøpte bilen av ( annen bilforhandler) :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

de byttet hele instrumenthuset på grunn av de ikke fikk komunisert med bilen...

og når dette var byttet stod det noe sånt som at hjernen var sperret?

(verkstedet som har gjort arbeidet.. å bilen er der ennå)

den ble sendt inn på mobilitetsgarantien.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.