Hull i trykkslange ? A4 1,9tdi

Anbefalte innlegg

Heihei.

 

Byttet turbo på min 03 a4 på juli. Har gått en 6-7000km nå.

Her om dagen skulle jeg gi på litt ut fra ett kryss. Kom på 2500-3000rpm så kom d en liten "poff" etterfulgt av en liten plystrelyd før bilen døde ut. Virket som turbotrykket forsvant.

Kjørte bort på jobben og begynte å sjekke litt. Fant ut at vacum slangen som går opp på klokka på turboen bygynte å bli dårlig, så den skiftet jeg. Ble ikke bedre. Men nå ble det en rar liten plystrelyd når jeg gir på. Enkelte ganger så kutter den på ca 3000rpm. Og enkelte ganger kommer det en poff med svartrøyk ut bak når den kutter.

Turbotrykket detter, har vært inn med vagcom. Får ikke opp noen feilkoder.

Er en grei slakke opp og ned i turboen. ca 1mm. Ikke noe ut og inn.

Var en liten oljeskvett i intercoolerslangen.

 

Noen som kan hjelpe meg her ? :S kan det være noe annet enn dårlig turbo ? :(

Håper virkelig på hjelp..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig det bare er hoppet av et trykkrør eller slange.

Liten radialslakk er ok, ikke aksialslakk. Denne slakken du nevner vil forsvinne mye når du får oljetrykk.(når motoren startes). Regner med at det er VTG turbo.(99.9%sikkert). Beveger VTG mekanismen seg? Vaccumklokken til VTGn holder den på undertrykket?Evnt N75, Her går det en slange fra Turbo til N75 og videre til Vaccumaktuatoren, er disse intakte. Hvis dette fungerer ville jeg evnt kjørt en logg på N75. Det skal være olje i intercoolerslangen.

Oppsummert

-def turbo

-Slange som har falt av

-VTG mekanisme henger

-VTG aktuator henger

-Vaccumslanger som er falt av eller hull

-Def N75 eller ledningsbrudd til N75

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for kjapt og bra svar ! Er VTG ja :) tenkte å ta en runde på det i kveld :)

Er det noe vits i å sjekke oljerøra ? Om den hadde vært tett hadde den jo ikke oppført seg sånn ?

Beklager dumme spørsmål men har drevet veldig lite med turbo problemer :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har sprekk i en av trykkslangene, symptomene dine er ganske typiske.. :) Ikke kjør rundt med dette, da tar du knekken på turboen ganske fort.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ny turbo fra NBS som i billig kina kopi turbo? : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aha, ja nei kjørte bare en rolig tur bort til verkstedet. har stått der siden. Takk :) skal se på den i kveld :) kommer tilbake da :)

Ja, mulig bildelesentre kjøper kina kopi turbo. Virker som tvilsomme varer ivertfall :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Buy cheap, buy twice :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ringte NBS og lurte på om den skulle være sånn. Svare var send den til oss så skal vi se på den.

Men ett års garanti gjalds ikke. :S hadde ikke noe svar på hvorfor ikke...

Så hold dere unna de høkkertene..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg tipper det er hol i ein trykkslange.

 

Eventuelt ein slange som har hoppa av.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Garanti gjaldt ikke? Uansett om de forsøker fraskrive seg garanti så kan de ikke det med reklamasjon, og bil(deler) er det 5 års reklamasjon på. Bare å kjøre på.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk :) det jeg mener jeg også. Var nasi på å følge det arket som var med netopp for at garantien skulle gjelde. Men håper og sattser på at jeg finner en gåen slange i kveld :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant et lite hull i intercooler. Den plasten forran som har ligget ann og gnagd hull.

Vil dette løse problemet tro ? :)

Har sendt et par eposter ang pris på ny. Så får se. Var 3600,- i mekonomen systemet.

 

Edit, event noen som har tro på å sveise den ? :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har lagt til et bilde av hullet :)

image.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et verksted med utstyr for alu sveising klarer nok fint å fikse den der. Eller så koster jo ikke en slik en så mye fra huggeren heller.

http://www.nbfbildeler.no

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får ny for 1300. Men usikker på om jeg bør skifte eller om det holder å sveise :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Tommy.

Jeg ser du har et problem med en turbo som opprinnelig skal komme fra oss. Er denne kjøpt på navnet ditt eller står den på noen andre?

Hvis denne er kjøpt i juli 2012 fra oss og denne viser seg å være defekt så er det dekket av garanti/reklamasjon.

 

Det kan være mange andre årsaker enn turboen som kan medføre de symptomene du har.Det kan være trykkrør/slange eller lignende. Lekkasje i intercooler vil også potensielt føre til problemer.

Dersom du får bilen till oss og det viser seg at det er turboen som er problemet vil vi bytte turbo kostnadsfritt for deg. Dersom det viser seg at det er andre årsaker vil du bli fakturert for medgått tid til feilsøk evt. utbedring, alt i samråd med deg underveis.

 

Vi vil anbefale å sjekke punktene som de andre på forumet har foreslått og hvis dette ikke hjelper så ta kontakt med meg.

 

Hilsen Glenn

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvde å sveise, men gikk ikke så bra. Så ny er bestilt. 1300kr inkl mva var ikke noe å si på.

 

Hei NBS.

Ja, håper det er intercooleren som er problemet. Resten av gutta på verkstedet synes også det er mye slakke i turboen. Men får se. Håper jeg får cooleren iløpe av noen dager. Kommer tilbake da :)

Kjøpte den desverre via KO invest as i trondheim aka Diesel Power. Der fikk jeg beskjed om å kjøre til noe havarerte skikkelig. Så skulle de ta det opp med dere NBS. Noe som jeg mener blir alt for useriøst og tullete.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei folkens.

Har netopp montert ny IC nå. Fikk den ikke til å kutte på den lille prøveturen jeg var på. Men ulinga er der. Vet ikke om jeg tør å bruke den eller om det går bra.

Resten av gutta på verkstedet mener det kan være pga vertikal slakka. (opp og ned)

 

Vet ærlig talt ikke hva jeg skal gjøre. Har kjørt med vagcom, n75 og resten av gjengen fremme der i hytt og pine, og sjekket og sett overalt.

 

Så lenge det bare er uling, og ingen røyk osv. Tror dere da jeg kan bruke den litt og se ? Var bittelitt røyk med en gang jeg startet opp men det kan jo være pga feil blanding osvosv takket være IC'en.

 

Tips og triks folkens ? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvde å sveise, men gikk ikke så bra. Så ny er bestilt. 1300kr inkl mva var ikke noe å si på.

 

Hei NBS.

Ja, håper det er intercooleren som er problemet. Resten av gutta på verkstedet synes også det er mye slakke i turboen. Men får se. Håper jeg får cooleren iløpe av noen dager. Kommer tilbake da :)

Kjøpte den desverre via KO invest as i trondheim aka Diesel Power. Der fikk jeg beskjed om å kjøre til noe havarerte skikkelig. Så skulle de ta det opp med dere NBS. Noe som jeg mener blir alt for useriøst og tullete.

 

Da tar vell KO invest ansvaret for eventuelle følgeskader som kan oppstå ved turbohavari også da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da tar vell KO invest ansvaret for eventuelle følgeskader som kan oppstå ved turbohavari også da?

 

Jo, regner med det. Hehe. Fjollete uttalelse..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det er for mye opp-ned slark så har lagrene røket, turbo oppbrukt. Får håpe det er siste gang du kjøper billig Kina turbo :P disse koster latterlig lite i Kina og det er en grunn for at de er så billige. Norske forhandlere av disse tar GOD fortjeneste...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med andre ord så driver jo Norsk Bildelesenter med juks og fanteri da !

 

Sitat fra NBS sine nettsider:

Vi kan garantere kvaliteten på de turboene vi selger og vi garanterer også at dersom du kjøper turbo hos oss og får problemer, vil vi hente bilen og utbedre feilen kostnadsfritt for deg som kunde uansett hvor i landet du bor. Det forutsetter selvfølgelig at turboen er montert av fagperson og at alle prosedyrer rundt turboskifte er fulgt.

 

Er det noen som kan gi meg en pekepinn på hvor mye slakke opp og ned som godtas ? Har sendt mail til NBS uten å få svar da jeg ville ha et svar på akkurat dette !

Begynner og føle meg GRUNDIG lurt!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan det være at katalysatoren begynner og går tett ? Så det blir mottrykk ? Og dermed lyd ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tja kansje, men hvor langt har bilen gådd?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.