#1 Skrevet Mai 13, 2005 Hvor mye tåler egentlig alu felger? Har 17" OZ Classe felger, tåler disse banekjøring? Tenker då på vist eg sklir av banen, treffer den røde og kvite kanten på tvers eller får sladd og er litt utfor banen.. Noen som vet eller har erfaring? Takker for svar... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 13, 2005 Vanskelig/umulig å gi et skikkelig svar på dette. Styrken til en alufelg varierer veldig med hva slags legering som benyttes samt at designet på felgen betyr mye for styrken. 5 tynne eiker er naturlig nok en svakere design enn 10 tykke. Samtidig vil dekkdimensjonen ha stor betydning(lav profil=mer utsatt felg) Kjenner ikke OZ noe mer enn at det er et anerkjent merke så jeg ser ikke noen grunn til å tvile på at de har gode legeringer i felgene. Sladd og utforkjøring ut i sandfelle/grass vil neppe gi noen skade med mindre du kjører hardt inn i en stein, dump etc. Men en sidelengs sladd inn i curbsen kan kanskje gi kast i felgen. Men slapp av du; kjør heller 90% enn 110% av evne så er felgene dine like fine etterpå. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 13, 2005 Ofte sånn at du tøye grensene ittekvert.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 13, 2005 Har bare gode erfaringer med OZ felgene. Har selv kjørt på bane med et sett OZ Chrono Evo. i 18", og de bruker jeg nå på bilen til dama. Har hatt de i over 3 år nå og har fortsatt ikke trengt engang og avbalansere de. Har brukt de flere biler også. (har blitt brukt ja) Dyre men bra. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...