Div problemer med Passat 3c, bare meg?

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg en 09 Passat 4-motion i Januar etter og ha vært igjennom div biler, blant annet BMW og var på utkikk etter et mer tryggere bilhold.

 

Men det var det da...

 

Har til nå byttet følgende:

 

Bærekule høyre foran - greit nok, slitedel.

Dieselvarmer - Garanti, røykla som besatt en stund..

Ventre baklykt - garanti, forsvant plutselig et par dioder.

Parkeringssensor foran - garanti

Lakkrust tak - garanti men fortsatt ikke ferdig da jeg ikke er fornøyd med lakkjobben som ble utført.

 

Og skal da inne på ny time i morgen for å undersøke:

 

Høyre baklykt - mangler diode i blinklys

Høyre blinklys framme - tar inn vann

Høyre framlykt - plastikken har falmet på innsiden.

Varsellampe på elektronisk håndbrekk.

bobler i lakken ved høyre vindu bak.

 

Og det fine er jo at man først får en time hvor de undersøker, og så en time til og utbedre som gjør at man bruker litt tid på dette.

 

Og mens jeg sitter her og smått begynner og bli irritert så lurer jeg på om det er flere 3c eiere som opplever mye problemer eller om jeg har fått en god gammeldags mandagsbil ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres ut som dette er en skikkelig mandags bil. Min 2007 3c har vært helt perfekt. En lyktespyler som ikke fungerte, viste seg at en ledning var løsnet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min 3C 2007

Dieselpumpe

Skinn på førersete

Høyre baklykt - mangler diode i blinklys

Høyre og venstre framlykt - plastikken har falmet på innsiden.(min er dessverre over 5 år)

Slik dine så ut også? :http://forum.vacn.no/showthread.php?254834-Dugg-p%E5-innsiden-av-frontlykter-Passat-3c&highlight=dugg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei min har ikke dugg men en fast flekk på innsiden, ca på størrelse med en 20 kr.

 

Møller skal se på det i morgen så håper den blir byttet på garanti.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

3C modellen er dessverre kjent for å ha problemer med lakk på grunn av sink slipp. Det er spesielt sorte biler som sliter med dette, men flere andre farger har også hatt problemet.

Problemer med Dieselvarmeren er ofte forbundet med feil bruk (for lang brukstid i forhold til kjøretid i etterkant). Her kan det være forrige eier som har vært "slurvete".

Øvrige problemer du nevner ut over slitedeler, er ikke "vanlig" for modellen, meg bekjent.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

'09 Passat 1.6TDI

 

- Lekk oljeretur fra turbo - Fikset på garanti

- Defekt alarmhorn - Fikset på garanti

- Pakning bakdører måtte modifiseres (samlet opp vann mellom dør og karosseri som ble sluppet ut når dør ble åpnet) - Fikset på garanti

- Tett dieselpartikkelfilter etter 50k km med tilhørende feilmeldinger på EGR systemet (insufficient flow, høyere forbruk) - Fjernet da bilen fikk ny downpipe og ble mappet i dynobenk

 

Ellers intet, nå kjørt 57k :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde en '06 3C, ble byttet hjullager v.s foran før 100' km, begge bakfjærene ble byttet pga de knakk (1 på garanti / 1 uten), byttet Webasto (garanti) lakkert opp tak 2 ganger (garanti og garanti på jobb), lakkert kanaler, B-stolper og bakluke (garanti), byttet modul for hengerkontakt / -feste (def. pga kortslutning i hengerkontakt) og byttet calipper pga fastsittende el.brekk (før 120' km...)

Så jeg hadde ihvertfall mange besøk på Møller, selv om endel ble dekket på garanti, så ble det mye frustrasjon og tok mye tid.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

08 3C

 

byttet bakluke pga vannlekkasje -garanti

Rust på 3dører - til behandling -garanti

Feil med forvarmer -garanti

Bærekule står som anmerkning til neste service

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Interessant og høre andres erfaringer, takker for tilbakemeldinger :)

 

For min del tok dagen en lite positiv vending, fikk beskjed fra møller at de ikke dekker noe mer da bilen min har gått 133 tusen som da overskrider årlig kjørelengde...

 

Så nå er det bare og håpe at ting slutter og fungere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er bilen under 5 år fra kjøpsdato kan du alltids reklamere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei fikk beskjed i dag om at det ikke gjaldt lengre da den hadde gått mer en 30 000 i året...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Regner med at bilen er kjøpt som privatperson, dvs det er forbrukerkjøpsloven som legges til grunn for reklamasjonen. Du må presisere ar det er en reklamasjon i hht forbrukerkjøpsloven. Skal være unormalt mye kjørt om de skal kunne nekte mht. Km. Uansett kan jeg ikke se sammenhengen med feks km og rustblærer.

Les mer om forbrukerkjøpsloven på nettstedet til Forbrukerrådet. Er det ting som må forventes å vare mer en 2 år har du 5 års reklamasjonsrett. Er det noe av feilene som er PDA normal slitasje er det være.... Men du har ingenting å tape på å prøve.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rusta var ikke problemer med å få ordnet men det jeg fikk beskjed om i dag var problemet med lysene.

Fikk beskjed om at de fant feilene og søkte til garantiavdelingen men fikk avslag grunnet km. Sa at jeg ikke skjønte sammenhengen mellom km og problemet med lysene men hjalp lite..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gitt at feilen ikke regnes som normal slitasje tipper jeg at du har rett til reklamasjon. Ikke bruk ordet "garanti". Bruk "reklamasjon i hht forbrukerkjøpsloven". Er det fortsatt nekt, så fremsett dette skriftlig gjerne med henvisning til aktuell paragraf. Les først om dine rettigheter på nevnte nettside.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter litt fram og tilbake fikk jeg beskjed av møller i dag at de dekker ny bak og framlykt da jeg sto på dette med reklamasjon og kjøpslov. Hjelper og ikke gi seg :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en 2006mod, gått 165` og her har jeg byttet hjerne til tenninga for ca 3 månender siden. (husker ikke hva den heter).

 

Byttet ytre drivknute høyre side for en måneds tid siden og da så de på verkstedet at det er en oljelekasje bak registerdeksel et sted, antagelig simring på veiv, fikk pris på 13000!! :(

 

 

Også har lakken løsnet på venstre framskjerm ca 5x3 cm og noen bobler ved chromlist på førerdør.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

'09 Passat 1.6TDI

 

- Lekk oljeretur fra turbo - Fikset på garanti

- Defekt alarmhorn - Fikset på garanti

- Pakning bakdører måtte modifiseres (samlet opp vann mellom dør og karosseri som ble sluppet ut når dør ble åpnet) - Fikset på garanti

- Tett dieselpartikkelfilter etter 50k km med tilhørende feilmeldinger på EGR systemet (insufficient flow, høyere forbruk) - Fjernet da bilen fikk ny downpipe og ble mappet i dynobenk

 

Ellers intet, nå kjørt 57k :)

 

Nå kjørt 64k og ny feil: en parkeringssensor ga feilmelding (open or short to ground), byttet denne med en ny originaldel og har fortsatt samme feilkode... : bråk :

 

Flere som har hatt problem med dette og funnet en løsning? Er det styreenheten til parkeringssensorene som har blåst en utgang? Brudd i ledningsnett?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.