#1 Skrevet April 23, 2013 Jeg skjønner selvsagt at den måler luftmengde. Men det har seg slik at Boraen min går utrolig dårlig helt til jeg tar ut kontaktern av lufmengdemåleren. Kan jeg kjøre uten eller vil den bruke mye diesel og sote? Hvis jeg kjøper ny kan det hende at jeg får samme problem? Kanskje bilen lader for mye og luftmengdemåleren måler dette? Og derfor kutter ned på diesel? Jeg har lest litt om dette på Vortexforumet. Det står en org Borsch luftmengdemåler der nå. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 23, 2013 Har du lest ut diagnose? Lmm måler Luftmengde og dysene opner i forhold. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 24, 2013 Jeg får ingen feil på lmm ved diagnose. kun på dieselpumpe, bilen er chipet og har trolig økt dieselmengden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 24, 2013 Du må logge Lmm, ca 1gram/sekund per hk. På min Touran 140hk har eg ca 140g/s, 2.5tdi 102hk ca 100g/s. Målt på hele turtallet i 3gir i en lang bakke Eg logger med en obd2 modul fra dx.com 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 24, 2013 Når du kobler ifra LMM går bilen i nødmodus. Derfor går den som den skal når du kobler ifra Kan være feil på LMM uten at du får feilmelding. Jeg hadde samme problem på min S3. Tok den ut og rensa den med rensespray, gikk som ei klokke etterpå 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 24, 2013 Luftmasse måles og injisert mengde diesel justeres etter dette via et røykbegrensningsmap av hjernen for å unngå svartrøyk. Med LMM utkoblet så går bilen i et "nødprogram" og hvis bilen går bedre da så er LMM ødelagt = bytt til ny original Bosch LMM (dette er feil plass å hive inn billige kopi/kina deler!) Logging av LMM gir enkelt svaret på om den er gåen eller ikke som nevnt over her 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 24, 2013 Da har jeg bytta LMM og den gikk ikke akkuratt noe dårligere! :=) Liten rød rakket nå, takker for hjelpa! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...