Passaten drar ikke over 3000 omdr.

Anbefalte innlegg

Har som dere vet en lugging når jeg gir full gass. Men nå synes jeg at bilen drar dårlig i 3-4000 omdr. Kanskje ikke så ille i 1 og 2 gir, men i 3 osv.

 

Hvordan fungerer pluggene? Hvis en eller flere er defekte. Vil man få feilmelding på kodene i bilen?

Vil man junne kjenne at bilen drar dårliger i høyt turtall? Og spesielt på høyt gir?

Blir pluggene fortere ødelagt med MTM chip?

 

Eller er det noe annet som er galt. Håper på svar da jeg skal kjøre ganske langt i morgen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

...er vel lite plugger på en diesel eller?

 

Høres ut som Luftmengdemåleren (LMM). 2,5 høvdinger og du har ny (sikkert på lager hos din nærmeste Møller-sjappe også)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

...er vel lite plugger på en diesel eller?

 

Høres ut som Luftmengdemåleren (LMM). 2,5 høvdinger og du har ny (sikkert på lager hos din nærmeste Møller-sjappe også)

 

Det er jo GLØDEplugger på en diesel også da ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Koster luftmengdemåleren 2500 kr?

Glødepluggende fungerer de ikke som vanlige plugger?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Koster luftmengdemåleren 2500 kr?

Glødepluggende fungerer de ikke som vanlige plugger?

Lmm koster fra 1200 og oppover....

 

Glødeplugger er for å varme opp dieselen når det er kaldt.

Og de er kun i bruk ved oppstart.

Diesel har ikke plugger i det hele tatt.Diesel blir antent av trykket i sylinder og ikke gnist som på bensin

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjøp deg en liter med rødsprit og vask (les: dypp) den godt i en kopp eller noe......kjører du med K&N eller lignende med filterolje har denne en tendens til å ødelegge llm

 

prøv vaffal dette før du kjøpe ny

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har orginalt luftfilter. Møller Nord byttet denne, men merket ikke noe lugging før eller etter så de satt den gamle inn igjen. Etter dette lugget den ikke i 3 dager. Så kom det mer og mer og nå veldig ofte.

 

 

Noen som vet hvor jeg får kjøpt denne massemåleren som ikke er orginal og som skal være bedre?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har som dere vet en lugging når jeg gir full gass. Men nå synes jeg at bilen drar dårlig i 3-4000 omdr. Kanskje ikke så ille i 1 og 2 gir, men i 3 osv.

 

Hvordan fungerer pluggene? Hvis en eller flere er defekte. Vil man få feilmelding på kodene i bilen?

Vil man junne kjenne at bilen drar dårliger i høyt turtall? Og spesielt på høyt gir?

Blir pluggene fortere ødelagt med MTM chip?

 

Eller er det noe annet som er galt. Håper på svar da jeg skal kjøre ganske langt i morgen.

 

 

Jeg hadde samme problemt med min 2001 130hk, Der var katten tett, LLM Ødelagt, og en eller annen ventil på grenrøret. Fikk dette på garantien..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde samme problemt med min 2001 130hk, Der var katten tett, LLM Ødelagt, og en eller annen ventil på grenrøret. Fikk dette på garantien..

 

Dette er vel de feilen som er mest vanlig når bilen ikke drar over ca 2500-3000.

 

Lmm er vel forbruk på Passat, katt som er Tett er også vanlig. magnetventtilen og/elelr Wastgate er og ting som er "vanlige" feil.

 

Som en kammerat sier om en god Passat er at når bilen kutter over 3000 omdr, drar ikke i det heletatt, kupelyset virkert ikke, forstillinga krnirker og bakbremsene er rusta, turboen har hengt seg sammen med Wategate og magnetvetil og bilen går i vranglås når hele familen er på tur og du må klatre ut vinduene.......

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har lignende problem på Passaten min.(130tdi .2003mod). når eg kommer oppover en bakke eller belaster motoren hardt så virker det ut som turboen detter ut.

Å den kommer ikkje inn igjen før eg stopper bilen å starter igjen.. Har vert på vw i ørsta å skiftet 3 magnetventiler (som dei mente var problemet),men det er forsatt de samme. Har fått ny time 25.mai. Håper dei klarer å løs problemet...... Noen som har et tips?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har lignende problem på Passaten min.(130tdi .2003mod). når eg kommer oppover en bakke eller belaster motoren hardt så virker det ut som turboen detter ut.

Å den kommer ikkje inn igjen før eg stopper bilen å starter igjen.. Har vert på vw i ørsta å skiftet 3 magnetventiler (som dei mente var problemet),men det er forsatt de samme. Har fått ny time 25.mai. Håper dei klarer å løs problemet...... Noen som har et tips?

 

Jeg vil si at du 99% sikkert må få bytta luftmassemåleren. Kjenner meg veldig igjen i måten du forklarer problemet ditt på. LMM fungerer inntil videre sånn noenlunde som normalt når du slår av tenninga og slår på igjen, men ved ny belastning og økt gasspådrag detter den ut igjen....og bilen dabber VELDIG av, du har ikke dieseldrag i det hele tatt. Typisk LMM-problem. Rart at ikke verkstedet ditt har bytta ut denne isteden for å feilsøke på andre deler i bilens elektronikk.

 

Mvh

Kristian.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vil si at du 99% sikkert må få bytta luftmassemåleren. Kjenner meg veldig igjen i måten du forklarer problemet ditt på. LMM fungerer inntil videre sånn noenlunde som normalt når du slår av tenninga og slår på igjen, men ved ny belastning og økt gasspådrag detter den ut igjen....og bilen dabber VELDIG av, du har ikke dieseldrag i det hele tatt. Typisk LMM-problem. Rart at ikke verkstedet ditt har bytta ut denne isteden for å feilsøke på andre deler i bilens elektronikk.

 

Mvh

Kristian.

 

Takker for tipset :) ... Som du sier så er det rart dei ikkje har sjekka luftmassemåleren, men skifta 3 magnetventiler... Eg skal ringe onsdag å snakke litt med dei...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for tipset :) ... Som du sier så er det rart dei ikkje har sjekka luftmassemåleren, men skifta 3 magnetventiler... Eg skal ringe onsdag å snakke litt med dei...

 

Fullt mulig at problemet fortoner seg litt annerledes på din 2003, enn min Passat som var en 1998, men jeg ville nå uansett få sjekka det. Det er liksom så typsisk det der med at du får tilbake en tilnærmet normal LMM ved å slå av tenninga og slå på igjen....men det virker ikke så lenge da. Utrooolig kjiipt å kjenne at LMM`n kutter ut når du trenger den aller mest, i ei forbikjøring i en oppoverbakke eller noe sånt. Ikke mye moro å måtte avbryte den for så å legge seg bak bilen du hadde tenkt å passere. Husker jeg provoserte LMM`n min flere ganger for å sjekke om det virkelig var den det var noe galt med, og da brukte jeg særlig oppoverbakker og økt gasspådrag.

 

Lykke til. Håper de finner ut av det.

 

Mvh

Kristian.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fullt mulig at problemet fortoner seg litt annerledes på din 2003, enn min Passat som var en 1998, men jeg ville nå uansett få sjekka det. Det er liksom så typsisk det der med at du får tilbake en tilnærmet normal LMM ved å slå av tenninga og slå på igjen....men det virker ikke så lenge da. Utrooolig kjiipt å kjenne at LMM`n kutter ut når du trenger den aller mest, i ei forbikjøring i en oppoverbakke eller noe sånt. Ikke mye moro å måtte avbryte den for så å legge seg bak bilen du hadde tenkt å passere. Husker jeg provoserte LMM`n min flere ganger for å sjekke om det virkelig var den det var noe galt med, og da brukte jeg særlig oppoverbakker og økt gasspådrag.

 

Lykke til. Håper de finner ut av det.

 

Mvh

Kristian.

 

Det du skriver stemmer så bra med problemet mitt... Det er spesiet når man trenger drag den detter ut... l oppoverbakker, forbikjøring osv. Ja håper dei klarer å fikse problemet. Føler ut som eg har 50hk avatil...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet hvilken side min luft masse måler sitter på. Synes det er vanskelig å finne den.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet hvilken side min luft masse måler sitter på. Synes det er vanskelig å finne den.

 

ligger i forbindelse med luftfilteret.....ergo på venstre side når du står foran bilen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hm. Noen som vet noen steder på internett eller bøker jeg kan kjøpe som forteller hvordan jeg finner fram til luft masse måleren. Masse triks bare for å få av dekselet over turboen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.