#1 Skrevet April 24, 2013 (endret) Hei! Jeg har en bil som kun går på 4 syl. Det er satt på high output 034 coiler. Det er ikke gnist på syl 4. Bilen starter lett. Kjørecomputer viser 1.0 bar ladetrykk hele tiden. Har sjekket kontakter på torpedovegg og de ser greie ut. Er det mulig en ecu som er defekt eller kan det være noen sikringer som skulle vært sjekket? Har prøvd 2 forskjellige orginale coilrekker. Samme problem. Mvh Bent 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 24, 2013 Det høres ut som turbotrykk slangen som går inn på fuktfella bakom motor har hoppet av. Da vil bilen gå som ett dass å nykke. Slangen gir info til ECU om hvor mye turbotrykk du har. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 24, 2013 Sjekket slangen og den var hoppet av men fortsatt dårlig gange. Ladetrykksmåleren varierer nå, men ingen gnist på den ene sylinderen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 24, 2013 Da står jeg igjen med kabel fra torpedovegg ned til ecu eller selve ecu eller spenningstilførsel til coiler. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 24, 2013 Har du prøvd noe så enkelt som og prøve en annen tennplugg? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 24, 2013 Jepp nye plugger. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 29, 2013 funnet ut av problemet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 30, 2013 - Les ut feilkoder - Mål spenning i pluggene som gir + til hver coil - Røre rundt på ledningene som går fra pluggene på torpedoveggen, viss det er dårlig kontakt et sted så burde det bli forskjell på motorgangen Mulig noe av dette kan hjelpe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 30, 2013 Nei skal ta en runde i dag. Hvis ikke det er Ecu har en mistanke på kablene. Skal måle litt i dag. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 30, 2013 Måler spenning på alle pinnene på de 2pluggene med tre kontakter. Dvs det spenning til coilene. Sjekket samtlige sikringer nede i brønnen der hvor motorstyringen sitter. Åpnet kontakt til Ecu. Ser ok ut. Åpnet Ecu, tørr og fin. Har ikke vag com så får sjekke med noen som har. Skal prøve å måle på utgangene fra Ecu. Kan være at den har tatt kvelden. Men litt rart siden det er kun 1syl som ikke er i drift. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet April 30, 2013 Jeg har en ECU fra s6 aan med originale chipper om du vil prøve. Send meg en pm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet April 30, 2013 Har du prøvd å kryssbytte coiler for å se om feilen flytter seg?? Om den gjør det er det sansynligvis coilen, hvis ikke tenningsmodul, ledningsnett evnt ecu? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mai 1, 2013 Setter en 5er på at det er noe med coilene, vært MYE feil med disse 034 coilene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mai 1, 2013 Du kan ser også insp.dyse 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...