#1 Skrevet April 24, 2013 Hei. Har kjøpt nye calippere med innebygget håndbrekk til min 2001 Golf 4 (bak). På de nye calipperne står stempelet helt inne. Det er derfor noe klaring i calipperne inn til halvslitte bremseklosser. Skal jeg: 1. montere calipperne slik de er og bruke bremsepedalen for å få stempelet inn til klossene eller 2. skru bremsestempelet ut (mot klokka) slik at det er ca inntil klossene før jeg monterer calipperen? Grunnen til jeg spør er at jeg ikke vil gjøre noe feil som kan påvirke håndbrekkfunksjonen? Hva er riktig måte å gjøre dette på? Mener å ha sett et sted at bremsestempel ikke skal skrus mot klokka (ut) men bare med klokka (innover)? Har prøvd å finne ut mer i Haynes osv men finner ikke noe nå. Håper derfor noen kan gi meg et kjapt svar om metode 1 eller 2 over er riktig? Om det er flere tips for å få et velfungerende håndbrekk så er jeg takknemlig for innspill! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 25, 2013 Hei Hvis du vil justere riktig håndbrekk du må monetre ferst på plass br.caliper med klosser,ikke skru stempel eller bruk bremsepedal. Trekk håndbrekk vire flere genge opp og ned da klosser kommer på br.skive og lufte br.caliper. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 25, 2013 er vel motsatt, skal pumpe med pedal først til klosser og stempel "møtes" også kan man bruke brekket opp ned flere ganger for å justere. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 25, 2013 Stemmer det Glenn Ove, Tomislav tar feil. Man skal aldri røre håndbrekket før man har trykket på bremsepedalen en rekke ganger. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...