#1 Skrevet April 26, 2013 (endret) Hei Jeg har en A4 B8 avant som jeg gjerne skulle hatt isofix på. Isofixfestene er allerede sveiset på i i ramma under/bak setet. Men, problemet er, for at de skal være mulig å komme til, så må en egentlig bestille bilen "med isofix", dvs at setet må ha innfelte hakk som gjør at isofix festene blir synlige.. Og slike utsparringer i setet har ikke jeg.. Er det noen som har en løsning til meg hva jeg kan gjøre? Jeg kan løsne selve setet, tvinge hele setet under, og så sette setet på plass igjen, men da blir setet liggende veldig i press, og jeg vil få kraftige pressmerker på setet når dagen kommer og jeg vil sette setet på plass igjen. Det blir også en relativt stor glippe mellom sete og rygg. Kan også sette på de plastikk-koppene som følger med når en bestiller isofix, men da blir det bare enda trangere. Noen som vet om jeg kan "bøye" festeboltene, slik at de peker 45 grader oppover? For da stikker de ut mellom sete og rygg. Er litt skeptisk til å gjøre dette, da jeg mest sannsynlig vil svekke stålet, er tross alt et lite barn som skal sitte der.. Det beste er nok sikkert å få en skredder til lage utsparringene, for da blir det "som originalt", men ser for meg at det er veldig dyrt!?! Håper noen har noen tips til meg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 26, 2013 Skulle tro det billigste er å kjøpe nye sitteputer med utsporing fra møller, evnt brukt om du finner noen på nettet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 3, 2013 Skulle tro det billigste er å kjøpe nye sitteputer med utsporing fra møller, evnt brukt om du finner noen på nettet. Ja.. Ser den, men tror det koster litt mye. Har varmeseter i baksetene, så kommer nok en ekstra kostnad bare der... Men, kan jo selvsagt kjøpe et baksete uten varme, kun for å bruke når det skal være barneseter baki.. Men litt kjedelig likevel, når jeg først har muligheten.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 3, 2013 Hva med å skaffe plasthylsene som står i setet og høre med en møbeltapetserer? Mulig at det kun skal lages et hull og så presses hylsen på plass? Rimelig håpløst å faktiskt selge bilen uten isofix og så er festene der allerede. Der har du ekstrautstyrsmarerittet hos audi... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 3, 2013 Jeg ville kjøpt sitteputer med hull til isofix uten varme. Trenger ikke varmesete når det er barnesete der uansett. Og bare å bytte tilbake når dere er ferdig med barnesete. Men ja Audi er dust på det der. Alle vw har hatt isofix standard siden 1998. På Audi må du krysse av for å få det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 6, 2013 Takk for svar folkens! Etter litt testing i helgen fant jeg ut at jeg dropper hele isofixen.. Kjøper bare basen, og fester basen med selen. Var i allefall meget enkelt å demontere og montere, selv med sele. Og basen skal jo stå der så og si hele tiden.. Er setet som er viktigst å få kjapt ut og inn.. Men, er helt enig, utrolig teit at de ikke bare leverer med isofix tilrettelagt i setet fra start av, når bøylene uansett er sveiset fast i ramma/understellet. Uansett, takk for svar! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 6, 2013 Samme greia på A6 06 mod, men går fint når du bruker de plast hylsene som følger med setet, fester de først i bøylene, så skyver inn basen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 6, 2013 Men bøylene på A4 B8 liger for langt under setet, så er ikke bare bare å få setet under... Er en kant på setet som går litt opp i bakkant, og om jeg da løsner setet og skyver det under bøylene og så klikker det på plass, så blir det en glippe mellom setet og ryggen på ca 5 cm.. Og det er ikke spesielt fint.. Og setet har nok da fått en ny form etter et par år... Så bøylene er ikke lett å komme til uten å skjære ut et realt hakk spor/hull i setet. Tror jeg går for den kjedelige seteversjonen... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...