#1 Skrevet April 26, 2013 Kjører med 235/35-19. Synes bilen er i overkant sporete på dårlig vei. Forøvrig fin på god asfalt og med vinterdekkene er det no problem. Noen som vet om det er mulig å justere noe her? Multilinken har vel få justeringsmuligheter foran? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 26, 2013 Du kan få sjekket spissing men er den ikke senket uten hjulstillingskontroll er det tvilsomt noe å justere. Dekk merke og bredden har mye og si. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 27, 2013 Kjører med 235/35-19. Tøft å se på, men et helvete å kjøre. Been there, done that! De sykkeldekka der burde du selge, kjøp noe mindre mer mot standard, og du får en fin bil å kjøre. Har selv 245/45x18 på en allroad med Dunlop SP Sport Maxx TT som er veldig retningsstabile. Har prøvd litt av hvert annet, men disse er i hvertfall bra for min bil i den dimensjonen, som et eksempel.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 27, 2013 Sporing kan også skyldes slitne dempere eller foringer. Klart brede dekk og felger påvirker, spesielt med slitte billigdekk. Disse bilene kom jo med 235/45/17 som standard og sporer ikke med dem. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 27, 2013 Mener dekk og form har mest å si, er de veldig flate i dekkbanen sporer det mere... Har bra erfaring med michelin pilot sport 2, de er litt avrundet i kanten. Kjører selv med det på s4`n 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 28, 2013 Min erfaring er at "runde" dekkanter reduserer sporing vesentlig. Har prøvd diverse dekk på c4 gjennom årene, helt klart Michelin pilot sport ,vært mest fornøyd med Michelin pilot sport (225/45 17 ). Både dunlop sp9000 og kuhmo ecta 45 , utrolig gode dekk på gripp, men sporing. Nokia hakka z og de jeg kjører med nå continental er bra dekk ,men continental har noe hardere dekk en Michelin ps ( varer lengre ? ) men gir noe mer dekkstøy. Optimal dekkstørrelse hvis økonomi, komfort går foran sport , er. Med originale 16" og 225/50 dekk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 28, 2013 Mange bra innspill her! Ser at de dekka jeg har på er veldig flate/rette under med en ganske rett overgang til sidevegg (ingen bue). Så det harmonerer jo med kommentarene her. Dekka varer nok bare er par måneder før det er på tide med nye. Skjønner at det er smart å gå for høy kvalitet i disse dekkdimensjonene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...