#1 Skrevet April 26, 2013 Hei. Har fått en stort problem med bakluka på passat'en min. Den har gått en vranglås. Prøvd og låse opp knappen innvendig, og med knappen på nøkkelen. Ingen reaksjon i låsen. Prøvd med nøkkelen og, men fikk ikke vrid den rundt. Det er en 2004 passat sedan. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 26, 2013 Tror du må av med trekket. Høres ut som et stag har hoppet av inni der. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 26, 2013 Du må nok klatre å ligge og rulle litt i bagarserommet å plukke av trekket ja Vært borti det en gang på jobben Da var det et stag. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 26, 2013 Hatt en del av sånne jobber selv mens jeg jobbet som biloppretter 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 26, 2013 (endret) Takk.. Godt det er flere som har hatt samme problem. får prøve i morgen. Men er det mulig og få av trekket uten og ødelegge noe? Sitter ikke skruene til trekket under? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 26, 2013 eller sitter det i klips? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 26, 2013 litt usikker på hvordan det sitter på passaten, men golf har hvertfall skruer og klips. I noen tilfeller må du desverre ødlegge trekket.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 26, 2013 Ok.. Bedre og ødelegge trekke enn og ødelegge bakluka. Trekket er det ihvertfall mulig og få tak i, på et huggeri til en billig penge. Men jeg får krabbe baki i morgen for og se litt nærmere på det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 27, 2013 Takk folkens.. Var egentlig helt simpelt.. Sitter 1 torx skrue inne i de to håndtakene innvendig i luka pluss to torx skruer bak varseltrekanten. resten klips. Bare så andre vet det. gjort på under 5 min. Vet ikke helt hva som har skjedd.. For det er ingen reaksjon når jeg trykker på knappen. låsen er helt død sånn plutselig. Får prøve å se om det er strøm i kontakta eller om låsemotoren er død. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 27, 2013 Da ordner det seg ingenting som er bedre en å finne feilen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet April 27, 2013 Det er sant. men har oppstått et nytt problem, eller er det samme problemet i grunn.. Det er at låsemotoren ikke får strøm. Først prøvde jeg og sjekke om det var strøm i kontakta, ikke noe strøm, så prøvde jeg og gi den låsemotoren ekstern strøm (Tok 12v fra intr. lyset baki) ingen reaksjon. Tenkte kanskje det var en sikring, ikke det heller. Så jeg har ingen flere ider hva det kan skyldes, utenom at det kan være brudd en eller anna plass.. Eller at det ligger en feil i bryterenheten (Knappen man åpner lokket med) Det som irriterer meg mest er at nøkkelen ikke passer. Synes det er rart at låsen er bytta og. Bilen var bare 4-5 år da jeg kjøpte den. Men jeg fikk bytta baklokk for ca 2 år siden, var rust rundt skiltlys, så det var en garanti sak. Hvis ikke de har montert det feil sammen da.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet April 27, 2013 Kan det være comfort enheten som det er noe feil med? Litt merkelig hvis det er den, siden det er kunn låsen til bakluka. For den styrer vel alt av sentrallåsen og vinduene osv. Vet ikke helt hvor den enheten sitter min bil. Vet at 3B sitter den under passasjersete, sitter den på samme plass.. på 3bg.? Har hatt vannlekkasje i fjor. Tok inn vann igjennom passasjerdøra. Og en anna ting jeg kom på nå. Når jeg kjørte strøm på låsemotoren så gikk sikringen på intriør lyset (Siden jeg stjal strøm fra intr. lyset baki bilen) Tenkte kanskje det bare en kortslutting i selve låsemotoren, så jeg prøvde en anna låsemotor som jeg hadde liggenes til en audi a4 b6, som er helt lik låsemotor men speilvendt. Den funka med strøm fra intr. lyset. Kan det være at den gamle låsemotoren har tatt knekken på comfort enheten? Som sagt, jeg har ikke peiling. Bare teori hva det kan være. Se om andre her har vært borti noe lignende. Har minst lyst til å dra på møller, følelsen at det blir dyrt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...