Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe sommerdekk i dimensjonen 245/30/20 eller 255/30/20 og vurderer Falken 453, dekka skal på felger som er 9.5" breie.

Kjører nå på Falken 452 i 245/35/20 og lurer på hvordan 453 er med tanke på veigrep, støy og faktisk dekkbredde.

 

Er 453 bredere enn 452?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde Falken-dekk på en 3-serie E46 tidligere og var i allefall veldig fornøyd med både veigrep og lite støy for de. Kjørte på 235/35-19 og 265/30-19 og det fungerte veldig bra. Men.. jeg husker ikke hva de het. Tror det var Eagle-dekk, og uansett ikke 452 eller 453.

 

Hvilken innpress tenker du deg? Jeg vurderer noe av samme, men med 9" felg. Ikke helt 100% sikker, men 9 eller 9,5 er vel mest en utseendemessig og estetisk forskjell.

Jeg tenker 255/30/20 på 9-ET40, 9-ET43 eller 9-ET45. Noe sånt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde Falken-dekk på en 3-serie E46 tidligere og var i allefall veldig fornøyd med både veigrep og lite støy for de. Kjørte på 235/35-19 og 265/30-19 og det fungerte veldig bra. Men.. jeg husker ikke hva de het. Tror det var Eagle-dekk, og uansett ikke 452 eller 453.

 

Hvilken innpress tenker du deg? Jeg vurderer noe av samme, men med 9" felg. Ikke helt 100% sikker, men 9 eller 9,5 er vel mest en utseendemessig og estetisk forskjell.

Jeg tenker 255/30/20 på 9-ET40, 9-ET43 eller 9-ET45. Noe sånt.

 

Innpresset blir 43. I og med at det er så stor forskjell på oppgitt bredde og målt bredde på de forskjellige dekkfabrikantene så er det ikke lett å finne ut hva som passer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har falken fk453 i 265x30 19" og er ikke veldig imponert. dem sporer noe innmari og er ikke all verden på våt vei. har hatt billigere og dyrere dekk en dette og som har både sporet mindre og vært bedre på våt vei. jeg kommer ikke til og kjøpe falken igjen værtfall

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har 453 i 225/35 på 19"x9" og veigrepet virker bra på tørt føre. Har dog ikke prøvd de på vått føre ennå.

Så langt høres det ut som de støyer litt mer enn den gamle modellen, men det er vanskelig å si helt sikkert uten å ha kjørt med de samtidig.

453 ser ut til å være litt bredere enn 452, men det er ikke noen voldsom forskjell.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har FK453 i 235/30-20 på Passaten. Har i motsetning til Frode ikke problemer med sporing i det hele tatt. Veigrepet kjennes bra ut på tørr vei, har ikke kjørt så mye på våt enda. Om det er bredere eller smalere enn andre dekk i samme dimensjon vet jeg ikke, 235 går ca jevnt med felgen på 8,5" felger.

 

Ikke det mest støyfrie dekket jeg har hatt, men slett ikke det verste heller. Plager ikke meg nevneverdig. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.