Skal til Polen, hva bør jeg bytte/reparere?

Anbefalte innlegg

Heisann!

Etter mange gode ord fra flere her på forumet, skal jeg nå ned til Polen og til TEO Motors for overhale girkassen.

I den forbindelse lurer jeg på om noen andre har noen innspill på hva annet jeg bør få fikset/byttet samtidig? Om det blir i Polen eller Tyskland er ikke så farlig, regner med jeg sparer en del uansett. Jeg tar en service uansett, men greit å kunne bytte andre ting som ikke inngår i service litt billigere.

Jeg ser at bremsene er slitt, disse skal jeg bytte, samt lurer jeg på levetiden på dempere og fjærer? Stag og multilink?

Kan jeg spare noe på å kjøpe sommerdekk? Hvor lenge holder et eksosanlegg?

Mye spørsmål, men flott om noen har tips til spørsmålene :)

Bilen det gjelder er en A4 B7, 2.0 fra 2005 med den beryktede multitronickassen.

Bilen nærmer seg 142000 km

CopyPaste fra nettet ang. servicen jeg får utført :

Service at 145,000 km:

Engine oil/filter

Engine-check for leaks

Engine-OBD, check fault memory

Service reminder indicator, reset

Dust and pollen filter-replace

Spark plugs- replace

Air cleaner- replace

Check the following for leaks/damage/ add if necessary:

cooling system

exhaust system

battery

windshield wiper and washer/ headlight washer

AT and final drive

MT and final drive

Tires/spare wheel

Brake system

Doors- Lubricate hinge mechanisms

Sliding roof

Lights

Drive shafts

Front axle- Check dust seals on ball joints and tie rod ends, check tie rods

Snow screen for air cleaner- Cab only

Replace brake fluid( every 2 years regardless of mileage.)

Road test- Check braking, kick down, steering, electrical, HVAC system, automatic shift lock,

and power accessories.

Every 2 years regardless of mileage/kilometers:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare tenk på at audi norge ikke automatisk tar ansvaret for slappt arbeide av audi verksted i tyskland og tyskerne gidder ikke å ordne opp i sibe egne feil når du er ute av landet. Regner med dette gjelder polen også...

Skiftet et vannrør i tyskland som krevde mye demontering på gamle bilen. Tyskerne monterte de gamle innsugspakningene istedet for nye. Ingen tok ansvar og jeg endte opp med ca. 20k i reparasjoner som jeg ikke fikk dekket en dritt av. Tyskerne ville ikke ta ansvar og audi norge vilke ikke ta ansvar...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.