Anbefalte innlegg

Heisann

Jeg har en 09 A4 B8 2.0 TFSI. Søkt litt rundt om dette her inne, men det står lite om den motoren. Lurer på om motoren tåler det, eller er det likest å kjøre originalt. Tenkte på software oppdatering. Sett et program som skal gi 270 hk, og det høres jo bra ut:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En motor slites etterhvert med original effekt og logisk nok litt raskere med høyere effekt. Men ja den tåler å bli chippet om du bruker den med hodet. Men velg en leverandør som er profesjonell å lager et ordentlig program for din bil. Jeg snakket med en fagtekniker hos Møller som fortalte meg at motoren (2.0TFSI) ikke hadde noe problemer med 3-400hk. Du vil nok trenge ny klutsj etterhvert men det er jo en slitedel.

Men 272hk synes jeg hørtes mye ut kun ved chip...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

272hk var vell mye med KUN sw, jeg tokk en titt på tuningservice.no å der står det at man får ut 259hk og 418NM (viss du har 211 hk org)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fra ein annen leverandør får du ca 270 på 95okt ca 288på 98okt og 306hk på 100okt . 211hk har større turbo enn den gamle 200hk tfsi som finnes i b7

Er folk her i klubben som kjører på det og det funker bra. Ang slitasje kommer det veldig ann på kjørestil

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Syntes også at det hørtes mye ut, men har sett begge deler. Spurte på Møller om Tuning av motoren, og fikk da beskjed om at det var ikke å anbefale for da kunne det ryke høytrykksinjektorer eller pumpe. Hvis jeg forsto det riktig ;) og det var forholdsvis kosbart. Dette syntes jeg hørtes rart ut, så derfor tenkte jeg å høre her :) Fikk det samme svaret på en 1,8TFSI jeg hadde før. 09. mod det også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ABT leverer chip til motoren og da ender man med 275hk/390Nm

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.