Hvilke støysvake premium-dekk?

Anbefalte innlegg

Trenger nye sommersko til A6'en (245/40-18) og vil ha noen støysvake premiumdekk.

 

Har idag Michelin Premacy HP og vil gjerne ha noen som er roligere enn de.

 

Noen tips?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dunlop Sport Maxx

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er også ute etter noe mer stillegående enn det jeg har i dag på min A4 Allroad (245/45-18). Har nå Dunlop Sport Maxx GT.

 

Er Sport Maxx mer merkbart mer stillegående enn GT utgaven?

 

Kan en stole på hiddenene som blir oppgitt av produsentene (EU merkingen)?

http://www.dunlop.eu/dunlop_euen/tires/passenger/sp-sport-maxx-gt/index.jsp?from=browse

 

http://www.dunlop.eu/dunlop_euen/tires/passenger/sp-sport-maxx/index.jsp?from=browse

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

god erfaring med Pirelli cinturato P7.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I helga la jeg på Pirelli P Zero Nero GT dekk på bruksbilen, 225/45-17. Kjørt en tur på rundt 80 km nå, og må si det er utroligt behagelige dekk å kjøre på. Lite støy og henger godt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kikket litt på Pirelli ja, men det finnes jo ørten varianter....

 

Ser Dunlop får kritikk for slitestyrke, men det henger vel gjerne sammen med støy?

 

Takk for svar alle sammen, kom gjerne med flere erfaringer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er ikke fornøyd med Sport Maxx,det som kom på nybilen min,synes de støyer en god del.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kikket litt på Pirelli ja, men det finnes jo ørten varianter....

 

Nå er jo Michelin Primacy HP noe av det beste mtp støynivå, så det er ikke sikkert du finner noe som er veldig mye bedre. Dersom du vurderer Pirelli, og støy og komfort er viktigst, så er nok Cinturato P7 det riktige dekket.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg gikk i år for testvinneren av NAF sin sommerdekk test. http://www.naf.no/Alle-saker/NAF-eksperten/Forbrukertester/Dekktest/Sommerdekktest-2013/Sommerdekktest-2013/

 

Goodyear Efficient Grip Performance i 235/40/18.

 

Har ikke fått de på bilen enda men skal gi en lyd når eg får testa de.

Kjørte tidligere med Michelin PS2 og var godt fornøyd med disse og med tanke på støy osv.

Men det er vel miljødekka som skal være best når det kommer til Støy og rullemotstand etter som eg har forstått?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har lagt på Goodyear Eagle Asymmetric 2 i 235/35-19 på Toruanen til kona, og disse er jeg veldig imponert av...lite støy og ingen sporing. Kom forresten best ut i sommerdekktesten til ADAC i år sammen med Continental SportContact 5 (Conti best på tørt, GY best på vått, begge med samme poengsum)

 

Nå la jeg på Conti-dekk på RSen i går, men har ikke fått testet disse enda, annet enn kjøreturen fra verkstedet og til garasjen...første inntrykket er sålangt bra

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.