Hvor kjøpe måleur til timing av dieselpumpe (AEL)

Anbefalte innlegg

Skal til å gjøre en jobb på min 2.5 TDI hvor jeg tenker å ta ut dieselpumpa og bytte pakninger og se over denne.

Men da må jeg time opp denne etter jobben er fullført.

Til dette trenger jeg måleur så lang jeg har lest meg til, men hvor får man kjøpt dette billigst og enklest?

Regner ikke med Biltema o.l. har noe som funker til dette formålet..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Større verktøy sjapper kan nok skaffe det. Eller nærmeste diesel pumpe verksted. Eg har selv kjøpt mine sånne verktøy hos Maritim diesel

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.

Snakk med Bjørn på Dieselgrossisten AS (bjoern-j@online.no eller 90542988) han har dette og koster ikke skjorta heller.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal passe ja. Det passer 1Z og AHU, og AEL er vel samme motor, bare et stempel lenger ;)

Men når jeg tenker meg om så trenger du ikke timingur på TDI, timing kan lett sjekkes og justeres med Vagcom på de. Bolten til å låse av pumpa, flattjernet til å låse kammen og spesialverktøyet for å stramme regreim strammehjulet er dog kjekt å ha når du skal bytte register! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.