#1 Skrevet April 28, 2013 Hei. Jeg har en Audi s4 2.2. 92mod I det siste har den kuttet helt når jeg trykker inn clutchen før jeg skal parkere, det skjer nesten på de samme plassene, f.eks når jeg parkerer på jobb, da stopper den der minst 1 ganger i uken. Etter den har stoppet er det bare å starte den igjen, ikke noe problem det. Kan det være en tomgangsføler som begynner å bli sliten? Noen som har vært borti lignende problem? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 28, 2013 Når skjer det? Ved hvilke turtall, temperaturer osv. Jo mer spesifikt du greier å skrive, jo flere svar vil du få. Det som er et relativt vanlig problem er at den kutter på vei inn i kryss osv, når turtallet faller fra 3500-4000 og ned til tomgang. Det er flere løsninger på problemet, alt ettersom hva man vil ha ut av det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 29, 2013 Hei. Jeg har en Audi s4 2.2. 92mod I det siste har den kuttet helt når jeg trykker inn clutchen før jeg skal parkere, det skjer nesten på de samme plassene, f.eks når jeg parkerer på jobb, da stopper den der minst 1 ganger i uken. Etter den har stoppet er det bare å starte den igjen, ikke noe problem det. Kan det være en tomgangsføler som begynner å bli sliten? Noen som har vært borti lignende problem? Hei har du resirkulerende ventilen på eller har du byttet til åpen dumpventil? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 29, 2013 Har hatt lignende problem og da var det rett før bensinpumpa ga seg,den stoppet inn mot lyskryss ol.så hvis den stopper å du ikke får den igang ,skru av slangen til bensinfilter å prøv å dra den på startern,hvis det ikke kommer bra med bensin da er det pumpa evt. rele ...bytt begge deler hvis det er det som er feil,kan si det er en liten dritjobb å ta tu bensinpuma urn spesialverktøy ( sitter som regel noe fryktelig den muttera som alt sitter i ) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 1, 2013 Den stopper på kald motor hver gang, temp måleren har ikke rukket å rikke seg på mye når det skjer. Det skjer på meget lavt turtall i 1 og 2 gir før man skal parkere er vanlig. Det skjer når jeg trykker inn clutchen, for da hopper turtallet langt under 1000 rpm som om den skal kveles, men så hopper den opp igjen like fort. Skiftet bensinpumpe på den for ca 1 år siden, men hadde samme problemet da å til jeg måtte parkere bilen 9 måneder, så det minner ikke om typisk bensinpumpefeil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 1, 2013 (endret) Hei har du resirkulerende ventilen på eller har du byttet til åpen dumpventil? Har åpen dumpventil ja 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 1, 2013 Har åpen dumpventil ja Bytt til org ventil med resirk så er problemet meste sannsynligvis løst, hadde periode selv med åpen ventil og da ble det bare tull, samme når du lader litt og trykker clutch rett inn så dør bilen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 1, 2013 Enig med Steffen, disse er veldig kilne på luften! Jeg hadde en ørliten lekkasje, og fikk død motor inn til mange kryss. Tett slange fikset biffen! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...