Går det med 165/45 på 7,5" 16"?

Anbefalte innlegg

Hei folkens

 

Noen som har noen tips til en god dekkdim til felger som er 7,5" 16"?

 

Jeg tenkte å kjøre på med 165/45. men jeg har begynt å bli litt usikker på om ikke det kan bli litt for mye strekk.

 

Er det noen som har noen innspill?

 

Nå kjører jeg på 185/45 7" 15", men jeg synes det er litt for mye gummi.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, har sett bildene :)

 

Men er litt redd for at det ikke er så kjørbart.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde 165/40 for 5 år siden, og kjørte sikkert 10kkm med det. Gikk greit, men mye strekk og veeldig ubeskyttede felgkanter.

I ettertid så ville jeg ikke valgt comboen igjen, og spesielt ikke på en bil som blir brukt til dagen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

195/40-16 er det som kommer til å se best ut.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så litt på 195/40- 16, men jeg synes det ser ut som at det er litt lite strekk.

Men samtidig vil bilen bli piittelitt høyere ifra dagens dim. Det er bare greit, fordi nå er bilen ganske så lav målt på traversen.

 

Sammenlignet med dagens dim http://www.willtheyfit.com/index.php?width=185&aspect=45&diameter=15&wheelwidth=7&offset=13&width2=195&aspect2=40&diameter2=16&wheelwidth2=7%2C5&offset2=15&Submit=Submit

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så litt på 195/40- 16, men jeg synes det ser ut som at det er litt lite strekk.

Men samtidig vil bilen bli piittelitt høyere ifra dagens dim. Det er bare greit, fordi nå er bilen ganske så lav målt på traversen.

 

Sammenlignet med dagens dim http://www.willtheyfit.com/index.php?width=185&aspect=45&diameter=15&wheelwidth=7&offset=13&width2=195&aspect2=40&diameter2=16&wheelwidth2=7%2C5&offset2=15&Submit=Submit

 

Siden du sier det ser ut som for lite strekk, regner meg med at mye av felgen din stikker utenfor, hvilket innpress er det på felgen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Planen var å ende på ET 15,det kan jeg enda bestemme, fordi jeg ikke har kjøpt nødvendige spacere. Dagens felger har ET 13

felgen ligger ikke så veldig mye utfor, mer kant i kant.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Å strekke på en så smal felg, er i mine øyne liten vits. Bedre å velge litt gummi som fyller hjulbuen og som samtidig er bedre å kjøre med. Du får velge noen smale dekk - se i denne listen for å få en pekepinn på hvilke dekk som er smale.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.