Hvilken dekkdimensjon til 9" og 10" felger, Nankang NS2

Anbefalte innlegg

Hei,

 

jeg skal ha dekk til felgene mine: 9x19 ET48 og 10x19 ET45

 

Har planer om å ha dette på en Golf Mk5, så er avhengig av "litt" strekk.

Vurderer Nankang NS2, har aldri kjørt på disse før og kjenner dermed ikke til den faktiske bredden på dekkene.

Vet det er en del delte meninger om de mtp kvalitet vs pris.

Det jeg lurte på er hvilken bredde jeg minimum bør ha på felgene siden disse dekkene er smalere enn oppgitt dim.

 

Tenker da:

215 eller 225/35-19 foran på 9" og 235/35-19 bak på 10"? Er jeg helt på jordet da eller?

 

Andre forslag til dekkmerker med dimensjon mottas gjerne, men er dessverre nødt til å gå for noen billige dekk.

 

Alf-Einar

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tror nok dimensjonene du sier vil gi bra strekk:)

 

Men jeg skjønner ikke når du sier du er nødt til å gå for billige dekk. Dekk er jo eneste kontaktpunktet bilen har mot bakken. Legg noen kroner ekstra i det så får du et mye bedre dekk. Vent heller 2uker å spar noen kroner ekstra...

 

4 nankang i 19" koster vel ca 4500? 4 stk falken eller toyo koster 5500-6000. Det er ikke mye mere å betale for mye bedre dekk!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nankang ns2 er søppel på vått føre men gir veldig bra strekk iforhold til andre dekk... Så de er smale:) har selv ns-20 i 255/30-20 på 10"og det er bedre på det meste, fortsatt smalt:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På den dimmen på felger, og Nankang som er et veldig smalt dekk, så er 225/35 og 245/35 er et bra valg.. Du vil få strekk, men ikke alt for mye! Vil du ha litt mere gummi så går du for 235/35 og 255/35 :)

 

Men som allerede sagt i tråden, så gå heller hakket over og kjøp Falken, Toyo, Hankook.. Du vil ikke angre på at du legger litt mere i dekk :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tror nok dimensjonene du sier vil gi bra strekk:)

 

Men jeg skjønner ikke når du sier du er nødt til å gå for billige dekk. Dekk er jo eneste kontaktpunktet bilen har mot bakken. Legg noen kroner ekstra i det så får du et mye bedre dekk. Vent heller 2uker å spar noen kroner ekstra...

 

4 nankang i 19" koster vel ca 4500? 4 stk falken eller toyo koster 5500-6000. Det er ikke mye mere å betale for mye bedre dekk!

 

Jeg er helt enig med deg og jeg vil helst ha gode dekk, har kjørt mye på Toyo Proxes T1-R og er veldig fornøyd med de. Det er dessverre slik at den andre parten går skole, og da flyter som kjent ikke pengene.

 

En rask sjekk på dekkonline:

 

215/35-19:

Falken FK453: 1275,-

Nankang NS2: 883,-

Toyo: har ikke dimensjonen

 

235/35-19:

Falken FK453: 1380,-

Nankang NS2: 946,-

Toyo: 1483,-

 

4 stk Falken: 5310,-

4 stk Nankang: 3658,-

 

Det var ikke så hakkende gale pris på Falken dekkene da, men er det gode dekk? Ser at andre bruke Falken FK452, men det ser ikke ut til at Dekkonline har de.

 

 

Nankang ns2 er søppel på vått føre men gir veldig bra strekk iforhold til andre dekk... Så de er smale:) har selv ns-20 i 255/30-20 på 10"og det er bedre på det meste, fortsatt smalt:)

 

Ok, så NS-20 er bedre enn NS2? Det er jo nesten samme pris på de så da tar jeg heller det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg syntes det.. Kjørt med ns-20 i to uker bare såvidt men føles bedre enn ns2 tørr jeg påstå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På den dimmen på felger, og Nankang som er et veldig smalt dekk, så er 225/35 og 245/35 er et bra valg.. Du vil få strekk, men ikke alt for mye! Vil du ha litt mere gummi så går du for 235/35 og 255/35 :)

 

Men som allerede sagt i tråden, så gå heller hakket over og kjøp Falken, Toyo, Hankook.. Du vil ikke angre på at du legger litt mere i dekk :)

 

Takker for info!

Hvordan er Falken FK453 da?

Og hvilken dimensjon svarer omtrent til den du nevnte for Nankang? 215 og 235?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for info!

Hvordan er Falken FK453 da?

Og hvilken dimensjon svarer omtrent til den du nevnte for Nankang? 215 og 235?

FK453 har jeg ikke noe erfaring med dessverre, kun FK452 og de var meget bra synes jeg :)

 

Falken er bredt i forhold til Nankang! Jeg vil tippe at en størrelse mindre av Falken tilsvarer en størrelse større hos Nankang? 215/35 NK -> 225/35 Falken? Om ikke mer..

 

Stikk innom en lokal dekkpusher og se på de forskjellige dekkene :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med Achilles? Billig, bedre enn Nankang og smalt.

 

Kan dog fort bli dyrt med billige dekk om du må bråstoppet. Får lengre bremsevei, kan fort være forskjellen mellom bulk og ikke bulk.

 

Hva med Marcus? Fikk bra på bremsing i Tysk test nå. Var det i Auto Bild Sport:confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har achilles dekk med 9" felger.

 

225/35-19

 

Og jeg synes dette er helt syk nice strekk :)

 

Litt dårlige bilder men..

DSC_0168.jpg

DSC_0164.jpg

DSC_0165.jpg

DSC_0166.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Styr unna NS2 ihvertfall, de er udugelig på vått føre.. Du får kjøre en mnd til med vinterdekk så får du kjøpe bedre dekk neste mnd isteden! :) Alltids muligheter! Lettere å selge igjen også, om man har noe annet enn nankang :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøp dekk uten felgbeskyttelse er du snill.. Ser dumt ut på strekk oppsett:p

Personlig velger jeg federal kun pga mønster og strekk.. Etter de 2 punkta kommer støy, det er dem ikke så veldig bra på, 73db

Hvis du kjører med brede hjul og føkka hjulvinkler ser jeg ikke poenget med dyre dekk. Slitt blir det uansett.

Med 10" på en mkv må d vell til litt camber!?

Dette er nå bare min mening.. Hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for alle tips! Jeg ser at det som kan bli problemet om jeg skal ha et litt bedre merke enn Nankang etc er å finne de i dimensjonen 215/35-19...

 

Ser også ut til at jeg har hoppet uti dette med begge beina først... hehe. Trodde Golf mk4 og mk5 hadde omtrent like mye plass bak, men det har de visstnok ikke, så jeg venter med dekk til jeg har prøvemontert hjula sammen med senk!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har tenkt å prøve Hankook på Sciroccoen

 

Ventus S1 EVO? Ser de har 215 og 235.

V12 finnes ikke i 215.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei,

 

jeg skal ha dekk til felgene mine: 9x19 ET48 og 10x19 ET45

 

Har planer om å ha dette på en Golf Mk5, så er avhengig av "litt" strekk.

Vurderer Nankang NS2, har aldri kjørt på disse før og kjenner dermed ikke til den faktiske bredden på dekkene.

Vet det er en del delte meninger om de mtp kvalitet vs pris.

Det jeg lurte på er hvilken bredde jeg minimum bør ha på felgene siden disse dekkene er smalere enn oppgitt dim.

 

Tenker da:

215 eller 225/35-19 foran på 9" og 235/35-19 bak på 10"? Er jeg helt på jordet da eller?

 

Andre forslag til dekkmerker med dimensjon mottas gjerne, men er dessverre nødt til å gå for noen billige dekk.

 

Alf-Einar

 

Ville klart gått for 235/35 både foran og bak, gir lik omkrets og passer ok på 9 tom og er ikke så strekt på 10 tom at lufta siver ut.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med Kumho?

Er Ecsta Le Sport KU39 bedre enn Ecsta SPT KU31?

 

Prisene jeg har fått nå på 2 stk 215 og 2 stk 235 er:

Falken FK452: 7150,- inkludert omlegging

Kumho KU39: 5250,- inkludert omlegging

Om valget stod mellom Falken FK452 eller Kumho KU39, hva hadde dere valgt (prisen tatt i betraktning)?

 

 

Ville klart gått for 235/35 både foran og bak, gir lik omkrets og passer ok på 9 tom og er ikke så strekt på 10 tom at lufta siver ut.

 

Blir ikke det vel trangt foran på en golf 5 med 9x19 ET48 og 235/35-19?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med Kumho?

Er Ecsta Le Sport KU39 bedre enn Ecsta SPT KU31?

 

Prisene jeg har fått nå på 2 stk 215 og 2 stk 235 er:

Falken FK452: 7150,- inkludert omlegging

Kumho KU39: 5250,- inkludert omlegging

Om valget stod mellom Falken FK452 eller Kumho KU39, hva hadde dere valgt (prisen tatt i betraktning)?

 

Jeg får jo Pirelli Pzero Nero til 7900,- ferdig på felg, så da tror jeg Falken dekkene utgår. Da står det mellom Kumho KU39 og Pzero Nero tror jeg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pirelli er jo bra. Men kumho er ikke dårlig :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kumho har veldig rette sider, så det er vanskelig å få mye strekk på disse.

Hadde 225/35-19 KU31 på 10" felg og de strakk seg greit nok:

http://i3.photobucket.com/albums/y70/al3x00/IMG_0236_zps815e56d8.jpg

 

Falken FK452 gir grei strekk, og jeg har ikke noe å klage på der (bortsett fra lukta når de er nye :P )

(Hadde ikke noe bilde av dette dessverre)

 

Men skal du ha masse strekk så er Nankang dekkene godt egnet, jeg har nå NS2 i 215/40-18 på 9,5" felg:

http://i3.photobucket.com/albums/y70/al3x00/IMG_05481_zpsc04c5a4d.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.