Anbefalte innlegg

Har Hakka R på 19" 255/40 som vinterdekk, helt nydelig, ingen sporing.

 

Satt på nye Pirelli P-zero på 20" Ocean Tornado 255/35 og det sporer som bare f... kjørte dekktrykket opp i 3.0 bar

(som er iht påfyllingsluken maks trykk med fullasta bil) og det ble bedre, men fortsatt er den "tung" på rattet og sporer

noen steder.

 

Noen andre som har Pirelli P-Zero på sin Audi? Ser at hjulene har endel dekkstrekk, gir dette mer sporing? Er gummien for smal for

disse felgene? (Tror de er 9", skal stikke ut og måle).

 

Har lyst å dra tilbake til sjappen og klage, er veldig misfornøyd til nå!

 

 

 

Mvh

Jan-Tore

IMG_2717.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

255/35-20 sporer uansett om de heter Michelin, pirelli eller bridgestone:) med de veiene vi har her til lands blir det "problemer" med slike dimensjoner. Til og med mine 225/40-18 sporer:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sporvidde på bilen vil også ha litt og si, feks en A4 som er smalere vil kanskje ligge og spore på innerkanten, og A8 kan ligge og spore på ytterkanten i kjørespora.

 

Har mye og si korleis dekka er, om dei er veldig avrundet kant på.

 

Kjører på 245\35\20 og det sporer på enkelte veier, men for det meste går det fint.

 

 

Å dekkstrekk kan sikkert gi mer sporing siden sideveggene har mindre sjangs til og bevege seg så kan det jo ha noe og si. om du sammenligner 245\45\18 og 245\35\20 så har de på 18" mer sjangs til og bevege seg sidelengs siden den har mer vegg på dekkene. Å vinterdekk har mykere gummi og vil derfor flekse mer isteden for og dra bilen til sides.

 

 

Sier ikkje dette som en fasit, men mine tanker.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser du ikke bor langt unna, rimelig trist skue de veiene rundt her og med mine 265/30-20 så er det mange plasser jeg tviholder i kringla! For min del hjalp det med 10mm spacer bak, skal forsøke det fremme også å se.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, takk for tipset. Har lagt enda litt mer luft i dekkene, og da ble problemet mye bedre...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er datomerking på dekkene og er bikjebeina til stabstaget ditt friske og fine? :)

 

Jeg har 295/25/21 Continental 5P på S8'n, på 10,5" felg så det er ikke mye strekk, omtrent det samme som din om du har 9". Jeg har 3 bar i dekka, og det sporer så og si ikke, jeg er ekstremt fornøyd faktisk, jeg hadde trodd det skulle spore mye mer. Men jeg merker riktignok at den ble noe tyngre på rattet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal sjekke datomerkinga. Bilen har nettopp vært på 4 hjuls kontroll, antar at de hadde kommentert det hvis det slarket?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det burde de ha gjort iallefall.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har avtalt å komme innom Dekk1 på Kokstad imorgen tidlig, får se hva de sier.. tviler vel egentlig på at de tar mye ansvar, men vi får se!

 

Takk for alle gode tips, uansett!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nå etter mye krangling fått byttett inn Pirelli dekkene i Nokian Z i nøyaktig samme dimensjon. Dekkene framstår på felgen helt uten dekkstrekk, noe som var tydelig på Pirelli dekkene (samme dim, veldig rart). Bilen oppfører seg helt perfekt, med 0% sporing uansett hvor råtten asfalten er.

 

FORNØYD!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.