Anbefalte innlegg

S6'n fjusker ved hardt pådrag (drar den høyt på turtall). den kutter helt, akkorat som man slår av og på tenningen. når jeg kobler ut lmm fungerer den slik den skal, bare at den ikke vil gå på tomgang. Har byttet til en annen brukt lmm, men da ble feilen akkurat den samme. Begynte å fjuske igjenn. Hva kan være feilen? Noe annet enn å prøve en helt ny lmm?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du kontroll på hvor mye den lader?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, er turbotrykksmåler i bilen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dårlig tomgang og fuel cut ved pådrag høres ut som trykk/vakumlekkasje for meg.

Sjekk med VAG-COM for å finne ut om det er LMM.

For at du skal få fuel-cut (oppleves litt som å treffe en vegg, bilen går fra å dra bra til å miste all kraft) på grunn av LMM så må enten en av kontaktene være dårlige/løse, eller du kjører med atmosfærisk dump (åpen ventil).

MAF:

Signal to high: Ofte pga dumpventil

Signal too low: Ofte dårlig kontakt på LMM.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt vanskelig å forklare, men den er slik at når man drar på i 2 gir, kjenner man den ikke drar helt friskt så på ca 4000-4500 rpm kutter den, om man da setter den i 3,4,5 gir så vil den kutte med veldig lite pådrag. Stopper og starter man bilen da, vil den fungere til man drar den ut på turtall igjen (som oftes oppfører den seg slik)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da går den vel i nødmodus til du skrur av/på tenning.

Sjekk etter lekkasjer og sjekk kontakten til LMM. Om det ikke funker så hadde jeg prøvd en annen lmm igjen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.