Corrado G60 oljefilterproblem

Anbefalte innlegg

Hei!

Kjøpte en Corrado i november som bare har stått fram til nå..

Skrudde av oljefilteret på lørdag, og oppdaga da at pakninga på filtet hadde laga seg en liten "utoverbulk". Det vil si at filteret hadde heva seg opp av sporet sitt på ca. 1cm og var da synderen til oljelekk..

Prøvde så å stappe nedi pakninga igjen og prøve på nytt, og gikk da fint i 5min på tomgang, men når jeg rusa opp bilen litt, så stoppa den, og kasta av seg olje..

Rota nå rundt i bilen etter andre oljefilter (hadde handla 2-3stk på mekonomen i november), men fant bare et biltema filter..

Prøvde dette, men ble for stort i bredden, så flytta bare over pakninga til det forrige filteret (var nytt i november).

Nå starta bilen, og lot den stå på tomgang i ca. 15min før jeg prøvekjørte den 3,6km (etter tripteller). Alt virka fint.

Nå på søndag skulle jeg flytte bilen, og pakninga bula opp igjen og olja rant ut :(

Får nye filtere i morra, og håper det skal holde, men lurer bare på om noen har hatt samme problem før, og kan si om det er noe feil?

Eller er det bare nye filtere som skal til???

--

Alex

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekka at det ikke sitter igjen en gammal gummipakning på oljefilterfoten?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Satt en der i november, men den er borte :)

Er ikke noen mekaniker, men om det ikke hjelper med nytt filter, er det noe vakum, trykk eller lignende som kan bli for stort som kan justeres?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om overtrykksventilen i oljepumpa har satt seg kan oljetrykket bli for høyt, og da er det pakninga i oljefilteret som blåser ut først.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er kanskje logisk ja :)

Får prøve nytt filter først, så får en se åssen det går etter det! :)

Tusen takk for hjelp så langt! : ja :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.