Anbefalte innlegg

Når motoren er varm og turtallet ligger på rundt 2000 så lugger det noe jævligt. Dersom jeg da gir på så lugger det enda mer å så smeller det et par ganger i eksosrøret. Å så "kommer" den som den skal.

 

Dersom jeg kobler i fra lmm så er det like ille eller verre.

 

Motoren er en 30 ventiler 2,4 V6 motorkode ALF tror jeg det var. 98 mod A4 quattro.

 

Edit: Har også åpent luftfilter(KingDragon).

 

Noen som vet hva dette kan være? :confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok, ja da her vi tydeligvis samme problemet her da , kommer noen SKIKKELIGE smeller i eksosrøret mitt og innimellom, skikkelig "back fire" hehe..og som du og sir , det er mest ved varm motor, lugger veldig da, nesten umulig å kjøre skikkelig på lavt turtall uten at bilen regelrett hopper og spretter fremmover ..../&"%¤ irriterende.

 

men lmm er jo greit, har en heilt fin og flott en på hand, men lambda på

vr6 92 mod. sitter den INNI katten fremme eller??!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ikke peiling på hvor lamdaen sitter. Kunne tenkt meg å plukket av koblingen der også for å se om det kom seg da.

 

Noen som vet om det er enkelt å komme til eller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som har erfaring med dette eller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som har erfaring med dette eller?

 

Hei!

ville heller anbefale deg å prøve å bytte sluttrinn evt.coil.

mvh Fredrik

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er godt mulig at det kan gjøres. Har du/dere erfaring fra lignende tilfeller eller tror du dette kan hjelpe? Hva er forresten et sluttrinn hva er det ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var feilen funnet : gb :

 

Viste seg at festene på tre av pluggledningene var gåen. Dette var festene i mot coil, ikke i mot plugg. Byttet pluggledniger og blien rykker ikke lenger :glad:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sjekka idag mens motoren var varm og da er det et skikkelig diskotek nede med eine pluggen, det knistrer og klikker og full pakke. PLUGGEN er heeeilt ny, skifta alle til nye NGK plugger for en mnd siden, pluggledninga skifta eg åsså

men det er en slik byggesett pluggledning kjøpt på bilvarehuset.

 

noen som kan si meg om det da mest sannsynlig er plugg eller pluggledning som er kaputt? greit å vite da det koster 1500,- for et sett med pluggledninger til vr6 golf :( kjipe saker sånn sett. men men må e skifte så må e skifte.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.