Golf 3 begynnner å lugge, stopper til slutt

Anbefalte innlegg

Hei,

Har en kompis med en Golf 3 1.6 75hk som begynner å lugge etter typisk 10-15min kjøring, før den til slutt dauer helt.

Noen som har noe tips?

Har bitt meg merke i at bilen har veldig variabel kjølevæsketemp, plutselig kan den være opp mot 100-110grader, før den minutter senere er helt ned mot 70grader igjen.

Vi har skiftet fordelerlokk, og rotor som var helt utslitt. Ingen forskjell etter dette.

Det merkelige er at noen ganger kan den kjøres en halvtime +++ uten problemer, og ingen tegn til luggingen.

Når den stopper starter den ikke før den blir kald igjen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

sjekket plugger og pluggledninger? evt coil

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Inn på toppen sitter det 1 firpolet kontakt på kjøleslangen. Den gir tempmåling til instrumentpanelet og er den defekt så kam det være årsak til at bilen lugger og stopper. Min har vært variabel på tomgang, fusket og lei å starte og stoppet. Bytta denne i går og bilen blei bra igjen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for tips folkens.

Nå starter i bilen, men den står bare og hoster til den omtrent dauer etter 10sek-ish igjen. Noen som har noen flere ideer?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hallgiver skiftet... nå går bilen hvertfall. Kjørt 2-3 timer igår uten stopp.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hallgiver skiftet, bilen går som ei klokke :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.