Audi A4 1.8tq, klakkre lyd

Anbefalte innlegg

har en Audi A4 1.8tq, jeg sto i kø her om dagen å da begynte det å tikke noe så inne i gleden fra motor`n sånn helt plutselig, motoren var drifts varm 90+ så da er det kanskje de hydrauliske løfterne som sliter? olje pumpa? møkk i olje silla som bremser for olje flow? vet ikke helt hvordan jeg skal beskrive lyden men fant et klipp

det er eksakt samme klakkle lyd. den holte på sånn 4-5min så ble det bedere. i mens bilen sto inne på natt til 1 mai utstillinga var den helt fin når jeg dro hjem igjen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har jeg bytta olje å kjørt meg en lengere tur å bytta olje i gjenn, den ble en del roligere, kan jeg ha vert så "heldig" at det var en slags plugg i systemet, og at det stengte/strupa flowen så jeg fikk lavt olje trykk som skapte den klakkringa??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk oljesilen i bunnpunkt. Det kan også være at kjedestrammeren din er utslitt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er nok kamkjedestrammeren som lager den lyden, bør også sjekke silen til oljepumpen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den er god, er det farlig å kjøre med bilen sånn som den er? hva kan skje? den oppfører seg helt Normalt, eller samme lyd som den har hatt hele tiden jeg har hatt den,, skal skjekke silen og bytte kamkjedestrammeren..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er ikke meningen at du skal ha de lyden, og vil absolutt ikke anbefale deg å kjøre med den sånn som den lyden på klippet fra youtube du la ut :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke planer om å kjøre med den sånn lenge men får ikke bytta det før neste uke pga konfirmasjon å styr til helga, altså ikke lang turen, den opfører seg helt fint nå, ingen tikking nå

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ta av toppdekselet å kjenn på kjedene,samt snu motoren or hånd å se om det er noe som beveger seg mindre/ødelagt...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal se hva en rekker i helga! takk for info alle mann alle :glad:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har samme problemet på min også, og har kun denne forferdelige ulyden etter bilen har gådd lenge på tomgang og har en motortemperatur på ca 90.

Lyden kommer også fort visst det er lite olje på bilen, ellers har bilen kjørt over 100k km med den feilen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.