VANN på gulvet i baksete a6 c4 stv!

Anbefalte innlegg

Hei!

Har en lekkasje i bilen en eller annen plass! har blåst igjennom med trykkluft i dreneringen i takluka sjekka i motor rom og renska der og under bilen men finner ikke ut hvorfor gulvet bak blir fullt i vann.. har prøvd og "stake" med ståltråd men kom ikke særlig langt ned (Takluka) noen her som har peiling på hvor jeg kan fortsette?

IMG_2843.jpg

Mvh Kim!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det er samme patent som på C5 kan det være drenering fra AC som har gått tett. Når den tetter seg renner vannet inn i bilen under hanskerommet et sted. Jeg måtte ut med hanskerommet og stake opp såvidt jeg husker. Det ble mye vann på gulvet både foran og bak.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke klimaanlegg :(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekka railsa? Vet at passat stv har hatt problemer med at vann kom inn ved innfestinga på railsa..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke railsa! må være noe spesielt siden det kun er gulvet bak førersetet :S

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min erfaring er at vannet ikke nødvendigvis samler seg i nærheten av selve lekkasjepunktet...

Slet lenge med dette før jeg fant ut av det:

På min tidligere A6 (2001) har det tidvis gått tett i avrenningen under/bak batteriet. Vannstanden der lekker etterhvert over, og inn på en gjennomføring i torpedoveggen slik at det kommer inn i kupeen på sjåførsiden.

Hos meg samlet det seg også opp bak, selv om det stammet fra motorrommet.

Good luck! :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sjekka der men tok ikke ut batteriet, bør jeg det?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei igjen.

Beklager seint svar, men har vært på ferie.

Tror jeg måtte løsne bateriet og ta det opp for å komme til, men det kan være annerledes på din bil...

Thor-Erik

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lurer også på om det ble noen løsning....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjenner ikke til hva som var i dettte tilfellet, men en gjennganger er som tidligere nevnt tett drenering framme under batteriet. Samt pakningen som sitter under filter boksen til coupe luft inntaket.

Sjekk dette først er mitt tips :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke pakning på kupe filteret. Ringte møller og de sa der skulle ikke være noen pakning.

Har jeg fått feil info?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eller mener du en pakning under selve boksen der filteret ligger oppå?

Jeg har blåst gjennom drenering i gulvet til ac, da det dryppte/rann vann på dørken fremme passasjerside.

Men nå er det altså på dørken bake på passasjerside der kom vann. Sikkert 5-10 liter. Det ser ut til å komme ut av luftutblåsbingen under setet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du en gjennomføring på B-stolpen? IR- sensor til alarm eller noe?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det vet jeg ikke. Men tror ikke det er der det kommer inn vann i så fall

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan tro hva du vil, men du vet ikke før du sjekker det ;) Jeg sier det for at det har vert ett sted kjent for lekkasjer, og hvis du har vann under matter BAK passajersete så tipper jeg enten lekkasje i B-stolpe eller tett drenering/ lekk i plast i bakdøren.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes det da er merkelig at det ikke er vått rett nedom døren men inn mot midt konsoll. Ser ut til å komme ut av luft utblåsningen.

Men for all del takk for tipset. Det skal sjekkes ut:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vannet kan faktisk følge luftekanalen bakover, men oftest vil det renne ut foren. Så hvis det er tørt foran og vått bak, er det nok bak B-stolpen feilen ligger. Ta opp teppet og få noen til å spyle utenfra kanskje?

Jeg har noen ganger hatt fuktig belte på førersiden, men ikke noe vann ellers. Fant da ut at det var dørpakningen (står biiiittelitt på skrå) som ikke holdt mål, så det var dråper langs innsiden der og ned innenfor b-stolpen. rant ut under.

Apropos: På A4-cabben splosjer det rund ett eller annet sted etter hard nedbør, men finner aldri noe vann noe sted..?? Borte etter en kjøretur. :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for tips:)

Rart at det skal komme så pluttselig, å myye.

Skal ta en skikkli spyletest ja

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du løftet på teppet å konstatert at det er tørt foran da ? Selv om du ikke ser / kjenner vannet fremme kan det fortsatt være vått fremme .. Ta ut hanskerom å brett tilside teppe å kjenn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke hjemme nå. Men før jeg reiste på jobb var jeg plaget med vann fremme på pass siden. D viste seg å være drenering til ac. Blåste opp den i gulvet og det ble bedre.

Etter informasjon så er det kun bak det er vann. Bilen står nå til tørking.

Ministanke er at det er tett i dreneringstrakten og at vannet da tok vegen bak.

Får se når jeg kommer hjem og får sett på saken.

Takker for alle erfaringer og innspill her så jeg har ideer hvor jeg skal begynne å feilsøke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg hatt en runde med bilen.

Såg nå at det var klisj vått foran også på passasjersiden, så vannet har nok rennt bakover.

Jeg demonterte og tok ut stoler, midtkonsoll og gulvteppe, slik at dette får tørke opp.

Jeg plukket av trakten til aircondition dreneringen og den var åpen og fin.

Deretter tok jeg og testet å spyle i vannkassa med hageslange. Det som skjedde da var at vannet kom sprutende igjennom AIRCONDITON DRENERINGSHULLET og inn i bilen? Har dette noe kobling med drenering fra vannkasse? Syntes det virker rart.

Men i så fall tok jeg deretter vannslangen inn i bilen og kjørte den i aircondition dreneringshullet. Da hørte jeg en surklelyd, akkurat som det åpnet seg. Har blåst med luft før men det var tydligvis ikke nok.

Deretter testet jeg igjen å spyle i vannkassa. Nå kom det ingenting inn.

Noen som har innspill her? Jeg håper og tror nå at det blir tett, og jeg kan begynne å montere sammen interiøret igjen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut som jeg kan friskmelde den nå. Har kjørt aircondition og spylt med hageslange. monterte og opp en hageslange stuss istedenfor den trakten med porolonpakningen til aircondition dreneringen.

Bare å vente til teppet tørker engang i fremtiden

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har du tillgang på elektrisk luftavfuker anbefaler jeg å sette det inn i bilen for å tørke opp... om ikke tar det laaaaang tid å tørke!

Får krysse fingra for at det løste saken :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.