Oljeforbruk 2006 Audi A4 2.0 tdi

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg gikk i påsken til innkjøp av min første Audi. Da jeg aldri har hatt Audi før, er jeg litt usikker på hvor mye olje som er "normalt" at den bruker?

Oljelampen begynte å lyse idag, og ifølge kvitteringene som fulgte med bilen, hadde den oljebytte for ca 1 år siden. (service på 90 000)

Bilen har siden den gang gått 11000 km. Jeg lurer derfor på om dette er normalt forbruk på denne bilen?

Lurer også på hvor mye olje det er igjen på motoren når oljelyset tennes. Greit å ha en pekepinne på hvor mye olje som skal fylles på når dette skjer.

Bilen er en Audi A4 B7 2.0 tdi fra 2006.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om det er normalt er kan en jo spørre seg om men at en bruker 1liter i løpet av 20000km det er vel ikke å kalle unormalt ihvertfall :-) Når lampa lyser så ligger den vanligvis helt på minimum og da er det som regel 1 liter til topp på peilepinnen. Obs! Husk å peil! Hender oljenivåføleren tuller så du ikke risikerer å overfylle motoren :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.