Hva styre ladetrykket på A100 10vturbo? (MC)

Anbefalte innlegg

Som sagt over.

Hva styrer ladetrykket på disse bilene, er det en magnetventil på disse også? Sliter med for høyt ladetrykk på bilen. Lader brått 1 kg, og da kutter den kan man mildt sagt si.

Ellers er "plomberingsskruen" på WG urørt, har ikke sjekket fjør eller membran ennå. Tips mottas atter en gang!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sjekk slange som går i fra WG til trykk side på innsug, hender at denne ryker.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er den som går fra WG og rett inn i bakkant på innsuget? Har tittet på denne, ser hel ut den. : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er den som går fra WG og rett inn i bakkant på innsuget? Har tittet på denne, ser hel ut den. : klø :

 

 

Ladetrykket blir styrt av chippen i ecu. Det står en taktventil med 3 slanger tilkoplet i nærheten av coilen, den regiulerer ladetrykket ved å vekselvis kjøre ladetrykk / atmosfæretrykk inn på toppen av wg. Dersom du følger slangen fra toppen av wg så skulle du finne denne..

 

Tom Rune

(som fikk start på sin MC motor i går :) )

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Taktventil er forresten et annet ord for magnetventil, så ja. Du skal ha en slik du og.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.