#1 Skrevet Mai 3, 2013 Har en Passat med det jeg antar er defekt dynamo eller laderegulator. Ikke ladespenning og generator workshop i displayet. Hvordan feilsøke hvor feilen ligger? Får man ut dynamoen uten å ta av motorviften? Er en Valeo dynamo 120 a 028903031a. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 3, 2013 Mener at det skal gå bra og ta ut dynamoen uten og demontere motorviften.. Slakk på reimstrammeren og få av reima, så ut med dynamoen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 3, 2013 Nedre skrue er muligens litt lang, jeg får måle litt. Kjennskap til feilsøking så jeg evt slipper unna med bytte av laderegulator som sitter lett tilgjengelig bak? På seekpart fant jeg dynamo til 2200 inkl frakt og mva. Det frister ift møller som skulle ha 6700 pluss 1000 for feilsøk i forkant.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 3, 2013 Det er litt trixy å få ut dynamo. Prøvde å ta ut min, men ga opp. Fant ut i etterkant hvordan en skal ta den ut. Nedre bolt får du ikke ut uten å fjerne clutchen til vifta. Skal finne mer info når jeg kommer meg hjem fra jobb. Er på mobilen nå. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 3, 2013 SKF hadde en video som viste fremgangsmåten. Hele fronten må frem for godt arbeidsrom. Får evt prøve laderegulator først om forumet tror dette er tilstrekkelig.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 3, 2013 Kan ta frem fronten ja, men for å ta ut dynamo, skal dette gå uten å ta frem fronten. Se linken. Vil anbefale å skifte frihjulet på dynamo (hvis ikke hele dynamo byttes da) i samme slengen. Problemet med dette er at for å bytte så må enten dynamo ut ELLER fronten frem. http://www.myturbodiesel.com/1000q/b5/alternator-passat-removal.htm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 5, 2013 Måler ingen økt spenning ut fra dynamo etter start. Børstene på laderegulatoren er forskjellig slitt. Prøver en ny regulator først, satser på at det er tilstrekkelig.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 14, 2013 Bytte av laderegulator hjalp ingen ting. Da gjenstår bytte av dynamoen, eller er det andre potensielle steder det kan være brudd i en ledning? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...