Erfaring med luftfjøring på Audi A6 4F

Anbefalte innlegg

Skal ha meg en 2.7 tdiq men lurer på om jeg skal gå for luft eller ikke? noen som har innspill? forskjell på komfort kontra vanlig S line understell? holdbarhet og evt dyre deler?

Hvor mye kan den senkes med vag com?

takknemlig for alle inspill

Christian

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min erfaring er i allefall at jeg ikke kommer til å handle bil igjen uten luft. Min søster har samme bil som meg men med standardunderstell (ikke s-line) og det er betydelig mindre komfortabelt enn luft i auto/comfort. Men jeg vil nok tro at dersom man er ute etter et markant sportslig understell er nok ikke luft i stand til å gi den aller stiveste dempingen selv i dynamic. På den annen side er jo 2.7 TDIQ en stor, tung cruiser så luft passer personligheten perfekt etter min mening.

.Anders

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har en 4F med luftunderstell... Har ikke kjørt A6 uten, men kan trykt anbefale å kjøpe med luft.

Kjører med 19" felger og syns det fungerer yppelig. Jeg kommer også til å kjøpe neste bil med luft om det er mulighet for det. :)

Såvidt jeg har forstått så går det ivertfall ann å senke 2 cm. i vag-com. Men har hørt rykter om at noen har senket litt mer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en 4f med s-line understell, 20" og lite gummi, dette er STIVT! S-line er stumpette som bare det...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har selv luft på min allroad, c5 det da. Det er urolig behagelig, men blir tight og fint på laverste stille. Kjør på med luft.

Frode Gimnes hadde samme bil med luft, så du kan høre me han og :)

Når det kommer til holbarhet, ser jeg at mange har byttet dempere en gang mellom 100-200 000km. Eller er det kompressor og noen magnetventiler osv som ryker en gang i blant. Men om en reparerer og skaffer deler selv er dette ikke så forskrekkende dyrt.

S-line understell er veldig sprettete og stivt i forhold. Da kan en like greit kjøpe uten s-line og kjøpe et kvalitetssenkesett med dempere.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har A6 med luft, og er utrolig fornøyd :)

Jeg har akkurat byttet belgene bak. De koster litt over 1000 lappen på ebay, og 3400,- på Møller.

Jeg har senket min 25-30 mm om sommeren. Da en den fin og kjøre i comfort, samtidig som den ser bra ut :) I dynamic blir den stiv og stumpete, og lav :)

Jeg hadde ikke stusset med og kjøpe med luft :)

Demperene foran holder lenge, men belgene bak har jeg lest om en eller to til her inne har byttet.

Om du svinger innom tråden min kan du se høyden :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Luft er fantastisk! :)

Husker ikke nøyaktig, men på rundt 140 000km vart det byttet dempere ++ på min, så om du finner en bil som har kjørt rundt 100 000km ville jeg enten tatt høyde for at du må bytte i nær fremtid, eller kjøpt en det har blitt byttet på.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.