#1 Skrevet Mai 3, 2013 Lurer på om lysbryteren min plutselig har streiket. Problemet er at det skjer ingenting når jeg drar ut bryteren. Nærlys,parklys og tåkelys bak virker,men ikke tåkelys foran. Pærene er nye samt er testet på en annen bil,sikringer er like hele,ingen feilkoder i VAGCOM ol. Så lurte på om noen andre med Scirocco kunne sjekket om de får opp lys varsel i instrumentet når dere drar ut bryteren? Altså om det tenner en lampe i instrumentet som varsler om at grøftelysene er på? Får opp orange varsel om jeg drar ut bryteren 2 hakk,men får ikke varsel på grøftelysene. Dette er vell en del som skal vare lenger enn 2år,så dette er da en reklamasjon som Møller må dekke? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 4, 2013 Bør være garanti ja:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 4, 2013 Ikke sikkert det er helt likt på Rocco/Golf og Touran, men på min (-07) Touran får jeg et gult lys i bryteren (ikke dashbordet) når jeg trekker ut ett hakk (kurve-/tåkelys tent). Når jeg trekker bryteren ut to hakk, så få jeg varsel i dashbordet om at tåkebaklys er tent. Ha du målt om du får spenning ut på riktig pinne bak på lysbryteren (NSW?). Just my $ .02 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 4, 2013 Hmm,ok. Ser jeg får et grønt lys i bryteren når jeg trekker den ut til grøftelys og gult når jeg trekker den ut to hakk + lys i instrumentet. Har ikke målt bak på bryteren,kun inn på pærene,hvor det er helt dødt. Vet du hvor jeg må måle bak på bryteren,hvilke stikk? Men burde ikke en gåen brytere komme opp som feilkode i VAGCOM? Ikke sikkert det er helt likt på Rocco/Golf og Touran, men på min (-07) Touran får jeg et gult lys i bryteren (ikke dashbordet) når jeg trekker ut ett hakk (kurve-/tåkelys tent). Når jeg trekker bryteren ut to hakk, så få jeg varsel i dashbordet om at tåkebaklys er tent. Ha du målt om du får spenning ut på riktig pinne bak på lysbryteren (NSW?). Just my $ .02 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 4, 2013 Hmm,ok. Ser jeg får et grønt lys i bryteren når jeg trekker den ut til grøftelys og gult når jeg trekker den ut to hakk + lys i instrumentet. Har ikke målt bak på bryteren,kun inn på pærene,hvor det er helt dødt. Vet du hvor jeg må måle bak på bryteren,hvilke stikk? Men burde ikke en gåen brytere komme opp som feilkode i VAGCOM? Kan dessverre ikke hjelpe deg med pinnenummer bak på bryteren. Bryteren på min Touran har snaut nok merking på pinnene, og skjematikk har jeg heller ikke. Sitter og tenker litt på om bryteren styrer et rele enten direlte eller via comfortunit'en? Søren heller: Skulle hatt fri tilgang til skjema på disse VAG-bilene.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 5, 2013 Fikk hjelp av ett klokt hode i dag (Stig-Roar Slettom),så da er dette løst. Måtte bare koble i fra minus polen på batteriet en stund,så funket de igjen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 7, 2013 Fikk hjelp av ett klokt hode i dag (Stig-Roar Slettom),så da er dette løst. Måtte bare koble i fra minus polen på batteriet en stund,så funket de igjen. Så enkelt.... Fikk du kontrollampe i dashbordet som viser at kurve-/tåkelysene er tent, eller indikeres dette bare på lysbryteren? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...