Anbefalte innlegg

Har bestilt Spax RSX senkesett til min passat 06' 3c. http://www.partsandretards.no/senkesett/justerbare-senkesett/vw/passat-3c/spax-rsx

 

Nå har jeg da etter å ha bestilt de lest litt mer og lest både negativt og positivt.

 

Av det negative jeg har lest er at demperene har tatt knekken etter ca 1 års tid, de ruster, de gir ulyd fra seg.

Også har jeg lest mye positivt.. :)

 

Noen med erfaringer? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tommel ned fra min side, hadde det noen mnd på RS, senket mindre enn 50mm H&R fjører bunn, lang fjæringsvei i fjærene, så subbet selv med flere cm "wheelgap". likte at kunne justere hardhet uten å demontere noe, men eneste det hjalp av hardere kjørekomfort og like mye fjæringsvei :P lå fint i sving, så sikkert bra hvis du skal kjøre bane og ikke veldig lavt, men for meg funket det ikke :) varigheten på demperne vet jeg ikke noe om da jeg byttet :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spax RSX er bane understell....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

aha. Så da har jeg driti meg ut på dette kjøpet da el? : bh :

 

Denne bilen kommer aldri til å bli brukt på bane... :P 1,6fsi... hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv å kanseler ordren....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes jeg som forhandler skal svare her.

 

Spax RSK er et sett som er i klasse med KW3, kanskje bedre med tanke på lettheten med å justere stivheten.

Dette er IKKE et baneunderstell, men vi med flere bruker dette siden man kan variere stivheten og endre oppsettet på bilen relativt enkelt.

 

Som det sies lengre opp her så er ikke dette settet som senker mest av sett til denne typen, men om du ikke er som Alexsander lengre oppi her og skal ha 2mm klaring til bunnpanna foran så senker dette mer enn nok.

 

Vi har brukt dette selv på flere biler og har aldri hatt tull med disse settene, rust er for oss ukjent da gjengene er rustfrie på dette settet.

 

- - - Updated - - -

 

Prøv å kanseler ordren....

 

Om dette hadde vært en baneunderstell, hvorfor er det da Tüv på det? : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har erfaringer eller vet om jeg trenger nytt stag mellom bærebru og demper?

Tok ut gammel demper idag og ser at spax demperen er noe kortere...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som regel følger det med på de settene som trenger det, som feks FK

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Brukte de orginale stagene på min med Spax.

 

... men om du ikke er som Alexsander lengre oppi her og skal ha 2mm klaring til bunnpanna foran så senker dette mer enn nok.

 

Yeah right, H&R 50mm fjærer var lavere på identisk bil enn spax i bunn, selv om tuv sa det skulle senke nedtil 65mm. Men når det kommer et sett med fjærnr skrevet med tusj på fjærene så.... : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Støtte idag på et nytt problem, øvre fjærskål forran passer ikke med de nye fjærene.

Skåla er 80mm og nye fjæra er 55mm i diameter.

 

Hvor får jeg tak i billige skåler som passer? :o

 

(Første og siste gang jeg skal senke en bil)!!!!! :S

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du fått et sett som ikke passer til din bil? evt feil fjærer på settet? (sjekket nr på fjærer mot tuv papirene?)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oooops... Satt fjærene feil, satt framfjærene bak.. Takk for hjelpen :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.