EU-kontroll og feil ET eller for brei felg. Hvor nøye er verkstedet?

Anbefalte innlegg

Hvor nøye er verkstedet som foretar en EU-kontroll på en bil med felger som er en halv tomme for breie eller felger med ET som er 3,5 mm feil i forhold til det som er godkjent på en Audi A8 D3 2007?

 

Blir dekk/felg-dimensjon og innpress sjekket uansett, selv om man lett ser at både dekk og felg ligger innenfor eller akkurat jevnt med felgkanten? Hvor nøye er de på dette? Varierer vel kanskje fra verksted til verksted og den personen som foretar kontrollen.

 

Som en liten tilleggsopplysning så er det riktig dekk-dimensjon som er etter boka med rulleomkrets som ligger godt innenfor 5% regelen.

 

Felgene er 9 eller 10,5 tom breie. Det som er problemet er at 9 toms felgen har ET som er 3,5 mm feil. ET er 32 og jeg kan ikke ha mindre enn 35,5 ifølge regelen.

Og 10,5 toms felgen har riktig ET, men er en halv tomme for bred. Men begge felger med dekk skal gå innenfor skjermkant, eller ihvertfall ikke utenfor.

 

Så jeg vet ikke om jeg skal kjøpe 4 stk som er 9 tommer brede, eller 4 stk som er 10,5 tommer breie. Eller om jeg må se meg om etter andre felger.

 

Er det forresten noen som vet hvor mye man slik ca må ut med i toll på 4 felger i fra Sverige med en pris på ca 22 000 svenske kroner uten svensk moms?

Frakt på 2500 kr er inkludert i summen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke toll på bildeler, kun mva på 25%

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke toll på bildeler, kun mva på 25%

 

Ok, det var godt å høre. Når du sier det, så mener jeg å ha lest det selv et sted.

Husket det bare ikke. Begynner vel å bli gammel, hehe!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.