Ettermontere Kjørekomputer/Autocheck C4 2,5 TDIQ

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle ettermontere kjørekomputer (med medfølgende autocheck) i min 1996 C4 2,5TDIQ som ikke har dette originalt.

Jeg har gjorde dette på min 1989 Coupe 20vQ med stor suksess så er ikke helt ukjent med hva som må gjøres.

Dog, på 20Ven så lå det forbrukssignal fra ECU lagt opp i det originale ledningsnettet som jeg bare kunne koble meg inn på.

Jeg antar det ikke er slik på C4? Hvor kan jeg eventuelt hente ut dette signalet?

Noen som har gjort denne jobben/vært borti feilsøk rundt dette? : vinke :

311766DSCN0246.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husker jeg ikke helt feil så:

- bare å skifte ut instrumentpanelet så får du autosjekk, det har jeg gjort selv.

- bare å skru på den høyre hendelen ved rattet så får du computer også, mener å huske at det er plug&play på ledningene.

Fartsholder krever i midlertid nye kabler til hjerne og omprogrammering.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for godt svar, da kan det se ut som dette er mye lettere enn på 80/90/coupe :)

Kjørekomputer/autocheckdelen kan demonteres og kjøpes separat slik som på b3\b4?

(dette er kanskje akkuratt den samme delen?)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjørekomputer/autocheckdelen kan demonteres og kjøpes separat slik som på b3\b4?

(dette er kanskje akkuratt den samme delen?)

Aner ikke. Jeg skiftet hele instrumentpanelet.

Det kan jo hende at printplata og diverse i instrumentpanelet er annerledes når den mangler autosjekk, så jeg ville heller lett etter et komplett instrumentpanel enn bare deler av det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har såvidt vært borti det der. Du må kable opp en ledning fra knappene på hendelen, til instrumentet. Selv så klippte jeg det av et ledningsnett jeg hadde liggende. Vidre så mener jeg en må pinne om ledningene bakpå instrumentpanelet, da det er en ekstra (svart) kontakt som går til autochecken. Med det så følger det også pæresjekk. Hvordan man kan bypasse pæresjekken, har jeg fremdeles ikke funnet ut av. Mulig en kan jorde signalet.

Edit:

Var på en S4/100 jeg gjorde dette. Så kan hende at det er lagt opp på A6.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mh. Mulig dette er lagt opp på A6, men ikke på 100/24. Skal få tak i delene så prøver vi.

Har som nevnt koblet opp i en 20v Coupe. Da koblet jeg meg rundt pæresjekk og spylevæskenivå ved å legge disse ledningene til jord.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.