Dekk til 10x18 og 8,5x18 - Lik rulleomkrets

Anbefalte innlegg

Trenger tips til hva jeg kan ha på denne felgen.

Skal på en RS2.

ET 54 på 10" felgen, usikker på 8,5".

 

Har jo kombinasjonen 255/35/18 og 225/40/18, men finnes det noe med mindre dekk som har lik rulleomkrets?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har jo 235/40-18 og 205/35-18 også da. Begge har 261 høyde. Det er minste 18" du får.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trenger tips til hva jeg kan ha på denne felgen.

Skal på en RS2.

ET 54 på 10" felgen, usikker på 8,5".

 

Har jo kombinasjonen 255/35/18 og 225/40/18, men finnes det noe med mindre dekk som har lik rulleomkrets?

 

215/40 og 245/35 18 er kanskje bedre for å slippe så bredt bakdekk som kan subbe. Finnes flere leverandører av begge disse dimensjonene og er eksakt like store. 205/40 og 235/35 18 er også en mulighet men fant kun Falken ZE912 som har begge. Det begynner også å bli mye strekt kanskje. Greit med litt skrå dekkside, men felgkanten helt utenfor dekket passer vel ikke så godt på en klassiker.

 

Man kunne også vurdert dekk med 35 profil foran og 30 profil bak, men tror du sliter med å finne leverandører av begge. Og siden det er 225/35 og hele 265/30 som er likest, så ville jeg kanskje droppa det, sjeldne dimensjoner på bakdekk som også blir vel bredt.

 

165/35 18 er lavest 18 tom, men har ingenting på en RS2 å gjøre, men det har vel egentlig ikke 205/35 heller, Polo-dimensjon. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har jo 235/40-18 og 205/35-18 også da. Begge har 261 høyde. Det er minste 18" du får.
7

 

omvend vel ;) 235/35.18 og 205/40.18 er lik rullemokrets, gir til nerma lik strekk og ganske så pen strekk om du spør meg ;)

Bare synd det er veldig få som leverer samme type i begge dekk dimmene, men falken ziex ze 912 kjører jeg på i samme dim og er fornøyd :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja selvfølgelig omvendt. Gikk litt fort i svingene der:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

215/40 og 245/35 18 er kanskje bedre for å slippe så bredt bakdekk som kan subbe. Finnes flere leverandører av begge disse dimensjonene og er eksakt like store. 205/40 og 235/35 18 er også en mulighet men fant kun Falken ZE912 som har begge. Det begynner også å bli mye strekt kanskje. Greit med litt skrå dekkside, men felgkanten helt utenfor dekket passer vel ikke så godt på en klassiker.

 

Man kunne også vurdert dekk med 35 profil foran og 30 profil bak, men tror du sliter med å finne leverandører av begge. Og siden det er 225/35 og hele 265/30 som er likest, så ville jeg kanskje droppa det, sjeldne dimensjoner på bakdekk som også blir vel bredt.

 

165/35 18 er lavest 18 tom, men har ingenting på en RS2 å gjøre, men det har vel egentlig ikke 205/35 heller, Polo-dimensjon. :)

 

Med andre ord vil du ikke anbefale 235/35/18 på 10" felg...

Jeg er også redd for dette med subbing, det sitter justerbart understell på bilen, men vil nødig heve den for mye bare for å få plass til mere dekk.

 

 

Tenker jeg må prøve felgen på bilen uten dekk, for å se hvordan den havner ut i forhold til skjermbuen. Så vil vel det bestemme nærmere hva man får plass til av dekkdimensjon.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har Falken FK452 med 255/35 på 10". Det er rimelig mye strekk. Relativt billig er de også.

225 foran bør du vel ha på en såpass tung bil som RS2. 215 blir etter min mening litt smalt.

 

Jeg fikk planet ned senteret på bakfelgene mine 2,5mm slik at det ble litt mer plass bak. Det kan være en mulighet om det er nok gods på felgen og plass innover i mot fjærbeinet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har Falken FK452 med 255/35 på 10". Det er rimelig mye strekk. Relativt billig er de også.

225 foran bør du vel ha på en såpass tung bil som RS2. 215 blir etter min mening litt smalt.

 

Jeg fikk planet ned senteret på bakfelgene mine 2,5mm slik at det ble litt mer plass bak. Det kan være en mulighet om det er nok gods på felgen og plass innover i mot fjærbeinet.

Det er jo greit å ha litt gummi også, slik at man faktisk får brukt bilen.

Jeg tenker jeg får prøve en felg på, så vil det være bestemmende for hva jeg faktisk kan bruke av dekk.

Har du bilde av strekk med falken dekk på 10" felg?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skjønner.

Har også kikket på bilder av felger med den "smaleste" dimensjonen, og jeg synes ikke strekken var helt avskrekkende.

Må nok se felgene på bil, for deretter å bestemme meg for dimensjonen.

 

Takk for tips så langt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eneste jeg fant. Desverre ikke Falken. Men 255 blir ikke mye strekk på 10"

10.0_255_35_R18_Hankook.jpg

 

Hvis du lurer på andre strekk kan det lønne seg å gå inn på http://tyrestretch.com/ å lete litt rundt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.