Audi s4 2.2 T, dårlig effekt, hvordan feilsøke?

Anbefalte innlegg

Hei

Har en audi s4 1992 2.2T. Merket idag under kjøring at turboen måleren i bilen sto helt stille, så ga jeg på en gang før å høre om den ladet skikkelig, men det er som om turboen ikke ladet slik den bruker å gjøre. Suge lyden ble mye svakere enn den bruker å være.

Noen som har en guide eller sjekklister man kan gå over for å finne feilen på noe slikt?

Hva skal jeg begynne med selv av sjekking?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går den fint på tomgang?

Beveger ikke måleren seg i det hele tatt? Den skal gjerne vise vakum på tomgang.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går den fint på tomgang?

Beveger ikke måleren seg i det hele tatt? Den skal gjerne vise vakum på tomgang.

Går fint på tomgang ja, som vanlig. Niks, den står på null, ikke noe vakum eller

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går fint på tomgang ja, som vanlig. Niks, den står på null, ikke noe vakum eller

Hvordan måler er det? Går det luftslange fra motorrom og inn til måleren eller er det elektronisk sensor?

Jeg ville nok begynt med det vi vet, finne ut hvorfor målern ikke reagerer. Gjetter på en slange som har hoppet av kanskje? Dette vil da også fise ladetrykk, noe som vil gjøre at bilen går dårligere.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan være så enkelt som en liten vakumslange som har hoppet av på denne " fuktsperra ".

Den ligger bak dysene mot torpedovegg under ett deksel (hvis du har det på) som går på tvers av motor. Der kan det hoppe av en vakumslange.

Er den på så kan du følge slangen ned på innsug å se om den er hoppet av der. (Er snakk om 10-15cm) :)

Jeg hadde samme type feil for noen dager siden (konstant 1.1bar i display), og da var slangen hoppa av hos meg. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.