Anbefalte innlegg

Hei. Har en nybygget 3b motor som bruker endel olje. Må etterfylle annenhver uke ca. Har ikke catchtank ;) bare rifflet slange ned mot bakken. Der tipper jeg jo at noe av problemet ligger,men nok om det. Problemet er at det kommer mye blårøyk, ikke mye når motor er varm, men fra kald til varm. Altså, fra kaldstart så står den å går i 2 min før det begynner å ryke blått. Da begynner det å ryke veldig fram til den er varm. Deretter nesten ingen ting. Da tenker jeg at det ikke ligger noe særlig olje på stempeltoppene ved oppstart, siden jeg regner med at det da ville vært blårøyk fra første sekund. Mulig jeg tar feil.

Under kjøring er det ikke mye, bare noen puff i ny og ne. For å teste turbo for lekkasjer er Kansje beste måten å ta ut turbo, å prøve å kjøre bilen varm uten turbo. Hvis det kommer blårøyk da, er vel ikke den synderen. Ivertfall ikke alene. Får også mulighet til å inspissere denne for oljesøl inni. Snurra var ikke ny når jeg satt den på den nybygde maskina men den hadde ikke sett mange timene heller, så jeg synes det er litt rart at det er den også. Til info så har vel ikke turbo heller fått alt for mye stryk, ble vel mest under bremsing. Lader til vanlig 1 bar. Autronic.

Noen synspunkter?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde samme opplevelsen etter jeg monterte en litt sliten turbo, dette var en K26 med litt slakk i. Røykte blått fra eksosen var blitt varm til motor var varm. Sikkert liten oljelekkasje i turbo sånn at det kommer litt olje gjennom sealet når bilen står over natten. Jeg byttet turbo og alt ble bra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.